کانال ۱۲ اسرائیل تصویری جدید از محمد ضیف منتشر کرد

پیشتر گفته می‌شد که محمد ضیف در پی چند تلاش برای ترور یک چشم، هر دوپا و یک دستش را از دست داده است، اما اخیرا ارتش اسرائیل به اطلاعاتی دست‌ یافت که شدت جراحات او را زیر سوال می‌برد

عکس جدید از محمد ضیف - عکس از رسانه‌های اسرائیلی - Screen capture; used in accordance with Clause 27a of the Copyright Law

کانال ۱۲ اسرائیل روز چهارشنبه ششم دی‌ماه مدعی شد که تصویری جدید از محمد ضیف، رهبر شاخه نظامی حماس به‌دست آورده است.

به گزارش کانال ۱۲ اسرائیل، نیروهای اسرائیلی حاضر در غزه، این تصویر را که به نظر می‌رسد جدید‌تر از چند تصویر پیشین او است، ثبت کرده‌اند.

تاریخ و مکان دقیق این عکس مشخص نیست.

در این تصویر مردی که گفته می‌شود محمد ضیف است، با یک چشم بسته در منطقه‌ای جنگلی مشاهده می‌شود.  

به گزارش تایمز اسرائیل، پیشتر گفته می‌شد که محمد ضیف در پی چند تلاش برای ترور یک چشم، هر دو پا و یک دستش را از دست داده است، اما اخیرا ارتش اسرائیل به اطلاعاتی دست‌ یافت که شدت جراحات این رهبر شاخه نظامی حماس را زیر سوال می‌برد.

به گزارش کانال ۱۲ اسرائيل ضیف یک پایش را از دست داده و به جای آن از پای مصنوعی استفاده می‌کند. این درحالی است که تصویر منتشر شده تنها صورت او را نشان می‌دهد و تایید این ادعا ممکن نیست.

صحت این عکس  نیز به طور مستقل قابل تایید نیست.

روزنامه اسرائيلی «معاریو» روز ۲۰ دسامبر در گزارشی ادعا کرد که بنابر شواهدی که از ویدیوهای ارتش اسرائيل به دست آمده است، محمد ضیف می‌تواند بدون کمک دیگران، اما کمی لنگان راه برود.

به گزارش خبرگزاری «وای‌نت»، مقامات اسرائیلی بر این باورند که محمد ضیف گاهی اوقات از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کند و نقشی فعال در فرماندهی عملیات حماس در غزه دارد.

نیروهای ارتش اسرائیل در تونل‌های محله «رمال» شهر غزه صندلی‌های چرخ‌داری را کشف کردند که باور دارند ضیف از آن‌ها در زمان فرماندهی عملیات غزه استفاده می‌کرده  است.

محمد ضیف از سال ۱۹۹۵ در نتیجه فعالیت‌های‌ گسترده نظامی و برنامه‌ریزی و اجرای حملات متعدد از جمله بمب‌گذاری در اتوبوس‌ها در دهه ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ در فهرست افراد تحت تعقیب اسرائیل قرار دارد.

اسرائیل بر این باور است که او به عنوان فرمانده گردان‌های عزالدین قسام حماس نقش اصلی را در برنامه‌ریزی و اجرای حملات هفتم اکتبر به اسرائيل ایفا کرده است.

 ضیف تاکنون از هفت سوءقصد جان سالم به در برده است. در اوایل ماه دسامبر اعلامیه‌هایی مبنی بر تعیین جایزه به ازای اطلاعات در مورد مخفیگاه ضیف در غزه توزیع شد.

در این اعلامیه‌ها که ارتش اسرائیل آن را تایید یا تکذیب نکرده است، برای اطلاعات درباره یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه، ۴۰۰ هزار دلار، محمد سنوار، برادر او و فرمانده تیپ جنوبی شبه‌نظامیان حماس ۳۰۰ هزار دلار، رفعه سلامه، فرمانده گردان خان یونس حماس ۲۰۰ هزار دلار و محمد ضیف، ۱۰۰ هزار دلار پاداش در نظر گرفته شده است.

بیشتر از جهان