ژان پل گوتیه پس از پنجاه سال طراحی لباس بازنشسته می‌شود

«به شما اطمینان می‌دهم مد روز با دید دیگری ادامه پیدا خواهد کرد»

نخستین طرح‌های گوتیه سال ۱۹۷۶ به نمایش درآمد- BERTRAND GUAY / AFP

ژان پل گوتیه، طراح مد معروف فرانسوی، اعلام کرده که دفیله مد روز ۲۲ ژانویه، آخرین نمایش طراحی لباس او خواهد بود.

گوتیه روز جمعه در توییتی نوشت: «این دفیله، که معرف پنجاهمین سال کار من است، آخرین نمایش مد من خواهد بود. اما به شما اطمینان می‌دهم مد روز با دید دیگری ادامه پیدا خواهد کرد.»

اعلامیه ژان پل گوتیه با ویدیویی همراه شده که این طراح ۶۷ ساله در آن می‌گوید آخرین نمایش مدش در طول هفته مد پاریس «ضیافتی با حضور بسیاری از دوستانم خواهد بود» و این که «ما تا خیلی خیلی دیر وقت پایکوبی خواهیم کرد». 

گوتیه به مدت هفت سال مدیر خلاقیت مزون «هرمِس» بود، اما سال ۲۰۱۰ از هرمس جدا شد و طرح‌های خودش را به صورت مستقل، اما با مارک ناشناس به دنیای مد عرضه کرد. او ویدیوی اعلام بازنشستگی‌اش را با این عبارت تمام کرد: «گوتیه پاریس ادامه خواهد داشت.» 

ژان پل همچنین گفت که یک «فکر تازه» در سر دارد اما «مد روز ادامه خواهد یافت». 

گوتیه ویدیو را با یک بوسه تمام کرده و می‌گوید: «بعدا به شما خواهم گفت... قدری محرمانه است...ادامه خواهد یافت.»

ژان پل گوتیه در سال ۱۹۵۲ در حومه «آرکواِی» پاریس متولد شد. نخستین کلکسیون طرح‌هایش را در سال ۱۹۷۶ و پیش از این که مزون خودش را در سال ۱۹۸۲ راه بیندازد، به نمایش درآورد. 

او در طول سال‌های طولانی کارش، نامش را به عنوان طراحی که مرزهای مد لباس‌های مردانه و زنانه را جابه‌جا می‌کرد و نیز طراح محبوب شخصیت‌های جهان هنر از جمله لیدی گا گا، مایلی سایرس و نیکول کیدمن، تثبیت کرد.

در میان به یادماندنی‌ترین کارهایش، لباس موسوم به «سینه بند قیفی» مادونا در سال ۱۹۹۰ بود که این خواننده در تور معروفش «بلندپروازی بلوند» برتن کرد. طرح‌های او در جریان نمایش‌های تلویزیونی‌اش، «یوروترَش» هم دیدنی بود. 

ژان پل گوتیه اخیرا با نشان تجاری «سوپریم» در تولید لباس‌های جسورانه با تصاویر «پانک» همکاری می‌کرد.

گوتیه پیش از اعلام بازنشستگی، تولید انبوه خود را برای بازار متوقف کرد تا روی طرح‌های مد اختصاصی کار کند.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی