لیونل مسی در راس سه ستاره فینالیست‌ بهترین بازیکنان مرد فیفا ۲۰۲۴

ارلینگ هالند و کیلیان امباپه نیز نامزدهای نهایی این مدال محسوب می‌شوند

لیونل مسی، بازیکن آرژانتینی فوتبال در زمین بازی ـ Photo credit:leomessi@Instagram

لیونل مسی، ارلینگ هالند و کیلیان امباپه به‌عنوان سه نامزد نهایی رقابت انتخاب بهترین بازیکن مرد سال ۲۰۲۳ فیفا تایید شدند.

این سه نفر پیش از مراسم بهترین‌های فیفا که در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۴ در لندن برگزار می‌شود، از فهرست اولیه ۱۲ نفره انتخاب شده‌اند.

آیتانا بونماتی و جنیفر هرموسو، دو نفر از برندگان اسپانیایی جام جهانی، برای کسب جایزه بهترین [بازیکن] زن رقابت می‌کنند، این زوج با لیندا کایسیدو از [تیم ملی فوتبال زنان] کلمبیا و [باشگاه] رئال مادرید در فهرست نهایی قرار خواهند گرفت.

جایزه مردان مربوط به دوره بین ۱۹ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۲۰ اوت ۲۰۲۳ است و مسی بعد از کسب جایزه سال ۲۰۲۲ دوباره نامزد آن شد.  

کاپیتان آرژانتین اوایل سال جاری پیش از پیوستن به اینتر میامی لیگ برتر فوتبال (ام‌ال‌اس)، به پاری‌سن‌ژرمن برای عنوان قهرمانی در لیگ دسته یک کمک کرد، و بلافاصله بعد از ورود به آمریکا جایزه جام لیگ را به دست آورد.

این بازیکن ۳۶ ساله بیش از ۱۰۰ گل بین‌المللی به ثمر رسانده است.

امباپه، هم‌تیمی سابق او در پاری‌سن‌ژرمن، همچنان با او رقابت می‌کند و بهترین بازیکن فصل لیگ دسته یک انتخاب شد و با کسب عنوان بهترین گلزن کار را تمام کرد و درنتیجه این باشگاه پایتخت فرانسه صاحب جایزه داخلی دیگری شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هالند پس از پشت سر گذاشتن نخستین فصل خیره‌کننده در منچستر سیتی و بردن سه‌گانه، آخرین عضو این فهرست نهایی است.  

این مهاجم نروژی در طول دوره صعود در ۳۳ بازی، ۲۸ بار برای این باشگاه گلزنی کرد و در صدر جدول لیگ قهرمانان و لیگ برتر قرار گرفت.

یک هیئت‌ داوران بین‌المللی متشکل از مربیان تیم ملی مردان، کاپیتان‌های تیم ملی مردان، خبرنگاران فوتبال و هوادارانی که در وب‌سایت رسمی فیفا رای دادند، این سه فینالیست مرد را انتخاب کردند و هر رای‌دهنده انتخاب‌های اول، دوم و سوم خود را از فهرست ۱۲ نفره اصلی برگزید.

در همین حال بونماتی، هرموسو و کاسیدو از فهرست نهایی ۱۶ نفره انتخاب شدند.

این جایزه شامل دوره زمانی یک اوت ۲۰۲۲ تا ۲۰ اوت ۲۰۲۳ می‌شود، تاریخی که اسپانیا برنده نهایی جام جهانی شد.  

بوماتی بعد از حضور درخشانش در استرالیا در پایان مسابقات توپ طلا را دریافت کرد، و برای [کسب جایزه] سه‌گانه اروپا نیز به بارسلونا کمک کرد.

هم‌تیمی‌اش هرموسو نیز بخش جدایی‌ناپذیر این پیروزی بود و در طول مسابقات سه گل زد و دو پاس گل داد.

کایسیدو با حضور در جام‌های جهانی زیر ۱۷ سال، زیر ۲۰ سال و بزرگسال زنان در دوره مقدماتی، جزو سه نفر نهایی شد. این بازیکن کلمبیایی دو گل به ثمر رساند، از‌جمله در پیروزی تکان‌دهنده برابر آلمان، که تیمش در ماه اوت در صدر گروه اچ نشست.

نتایج کامل این رای‌گیری بعد از تحویل جوایز در ژانویه منتشر می‌شود.

© The Independent

بیشتر از فوتبال