سنت‌شکنی بازیگر سرشناس در نمایش عکس‌ زخم‌های تنش

«تاتوم اونیل» عکس زخم‌ها و کبودی‌هایش را به اشتراک گذاشت

 تاتوم اونیل، هنرپیشه سینما و دختر رایان اونیل، غول دهه هفتاد ‌هالیوود -Tommaso Boddi /AFP

تاتوم اونیل، هنرپیشه سینما و دختر رایان اونیل، غول دهه هفتاد ‌هالیوود، با به اشتراک گذاشتن عکس‌هایش در اینستاگرام، از مبارزه‌اش با بیماری روماتیسم مفصلی گفته است.

اونیل روز چهارشنبه، عکسی از پشتش گذاشت، که آثار زخم و لکه‌های قرمز ناشی از استفاده از بالشتک‌های گرم‌کننده بر آن دیده می‌شد.

او زیر این عکس نوشت: «زندگی با بیماری رماتیسم مفصلی! جای زمین خوردنم طرف راست کمر، و جای زخم جراحی هشت سال، پیش روی پشتم. آخرین جای جراحی ماه فوریه روی شکمم است. لکه‌های قرمز به خاطر استفاده از بالشتک‌های گرم‌کننده است. شاید باید حرارت آن‌ها را قدری کمتر کنم. باورتان بشود یا نه، حالم کمی بهتر است.»

اونیل ۵۶ ساله با اضافه کردن هشتگ # مبارز رماتیسم مفصلی، در ادامه پست اینستاگرامش اضافه می‌کند که «رماتیسم مفصلی می‌تواند به خودی خود بهتر شود.»

رماتیسم مفصلی یک التهاب مزمن خودایمنی است که در جریان آن سیستم دفاعی بدن به اشتباه به غشای محافظتی مفاصل حمله می‌کند.

از عوارض این بیماری می‌توان به درد، تورم و خشکی مفاصل، خستگی و تب متغیر اشاره کرد. با پیشرفت بیماری این عوارض می‌تواند به سایر اندام‌های بدن نیز سرایت کند.

این بیماری، علاوه بر مفاصل می‌تواند به دیگر اندام‌ها از جمله پوست، چشم، ریه، قلب و شریان‌ها هم حمله کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طرفداران اونیل در واکنش به عکس‌های او، تجربه‌ها و دانسته‌های خود را برای مقابله با ورم مفاصل و رماتیسم مفصلی ارائه کرده‌اند.

یک کاربر نوشت: «برایت دعا می‌کنم . دوستت دارم. توصیه من، روغن «تایگِر» و نوشیدن فراوان آب قلیایی است. تازگی‌ها برای کاهش دردهای مزمن ناشی از رماتیسم مفصلی، به رژیم غذایی ام توجه بیشتری می‌کنم.» 

کاربر دیگری نوشت: «می‌دانم چه می‌کشی. صبر داشته باش.»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Za birthday selfie ! Age is just a number right ?

A post shared by Tatum O'neal (@tatum__oneal) on

سلفی روز تولد! سن فقط یک عدد است، نه؟

اونیل در واکنش از هوادارانش تشکر کرد و گفت به زودی به منظور کنترل التهاب، برای تزریق یک پردنیزون دیگر (داروی استروئیدی) به پزشک مراجعه خواهد کرد. 

تاتوم اونیل نوشت: «با مچ پای ملتهب گرفتاری شدیدی داشته‌ام. هرگز در زندگی چنین چیزی را تجربه نکرده بودم.»

سلام، گیر یک تله دردناک رماتیسم مفصلی افتادم، اما بالاخره قدری بهتر شده‌ام. دوست ندارم پیامک بفرستم چون انگشت‌هایم درد می‌کنند. پس اگر به پیامک‌هایتان جواب ندادم، به خاطر دلخوری از شما نیست. در حال بهتر شدن هستم.

این نخسیتن باری نیست که اونیل جزئیات مبارزه اش با بیماری را به اشتراک می‌گذارد. در اوایل ماه جاری، او عکسی از خود و سگش منتشر کرد و گفت با فرستادن پیامک مشکل دارد:« اگر به پیامکتان جواب ندادم، به خاطر دلخوری از شما نیست.» در دسامبر ۲۰۱۹ هم هنرپیشه «او اینطور مضحک است»، عکسی از داروهایی که عوارض بیماری‌اش را تخفیف می‌دهد، در شبکه‌های اجتماعی گذاشت.

© The Independent

بیشتر از زندگی