سنگاپور برای مقابله با پیشروی آب دریا، جزایر مصنوعی احداث می‌کند

کارشناسان معتقدند برای مقابله با پیشروی آب دریا باید از راه‌حل‌های طبیعی مانند پوشش گیاهی دریایی کرنا و صخره‌های مرجانی نیز استفاده کرد

نمایی از پایتخت سنگاپورــ Roslan RAHMAN / AFP

سنگاپور برای محافظت از مناطق کم‌ارتفاع در برابر بالا آمدن آب دریا در سواحل شرقی این کشور به احداث جزایر مصنوعی می‌اندیشد. تحلیلگران علت پیشروی یا بالا آمدن آب دریا را تغییرات اقلیمی می‌دانند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دزموند لی، وزیر توسعه ملی سنگاپور، نوشت که مطالعات مهندسی و آثار زیست محیطی پروژه لانگ آیلند در سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود و تکمیل آن پنج سال زمان خواهد برد. قرار است در این پروژه ۸۰۰ هکتار زمین احیا شود تا برای ساخت خانه‌ها، پارک‌ها و تاسیسات صنعتی در مناطق پرجمعیت شهری این بخش از کشور فضای مناسب فراهم کند.

پیش‌تر، لی هسین لونگ، نخست‌وزیر سنگاپور، بالا آمدن آب دریا را «تهدیدی جدی» برای این کشور خوانده بود. او در سال ۲۰۱۹ هشدار داد که مقابله با پیشروی آب در ساحل در ۱۰۰ سال آینده ممکن است نزدیک به ۷۵ میلیون دلار هزینه بردارد.

سازمان توسعه شهری سنگاپور که آمایش سرزمینی این کشور را عهده‌دار است، ابعاد مختلف این پروژه را بررسی می‌کند؛ پروژه‌ای که ممکن است چند دهه طول بکشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سازمان توسعه شهری سنگاپور در تارنمایش اعلام کرد که می‌توان در امتداد سواحل و در سطحی بالاتر از زمین اصلی جزایر مصنوعی ساخت تا با ایجاد «خط دفاعی»، با افزایش سطح آب دریا مقابله کند؛ ابتکاری که با پمپاژ آب بخش‌هایی از ساحل به دریا پشتیباتی می‌شود.

علاوه بر این، سازمان‌های دولتی سنگاپور برای ساخت یک دیوار دریایی به ارتقاع سه متر در امتداد کل اسکله مطالعاتی انجام داده است؛ دیواری که به گفته سازمان توسعه شهری سنگاپور، ممکن است برای کاربران محلی اختلال طولانی ایجاد کند. چرا که استقرار ایستگاه پمپاژ آب مساحتی ۱۵ برابر بزرگ‌تر از یک زمین فوتبال اشغال خواهد کرد.

به گفته آدام سویتزر، استاد علوم ساحلی در دانشکده محیط زیست آسیایی دانشگاه فناوری نانیانگ، برای پروژه لانگ‌ آیلند، باید مطالعات عمیق مختلف از جمله بررسی تاثیر آن بر جریان‌های ساحلی و بستر دریا انجام شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به تجربه سنگاپور در زمینه احیای زمین در مقیاس بزرگ، گفت که این کشور پیش‌تر در تاسیس فرودگاه چانگی، منطقه مالی مارینا بی و بندر تواس هم از این شیوه بهره برده است.

کارشناسان دیگر بر راه‌حل‌های طبیعی تاکید دارند و معتقدند برای مقابله با پیشروی آب دریا باید از راه‌حل‌هایی مانند پوشش گیاهان دریایی (حرا و  چندل) و صخره‌های مرجانی نیز استفاده شود.

بیشتر از شیوه زندگی