دوست‌پسری که زبان زنان را می‌فهمد اما واقعی نیست

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از علاقه زنان چینی به معشوق‌های مجازی می‌گوید

چهره‌ای برخاسته از فناوری هوش مصنوعی- Brendan Smialowski / AFP

توفی، زن ۲۵ ساله چینی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه می‌گوید که دوست‌پسر تازه‌اش «تمام شرایط یک شریک عاشقانه واقعی را، از جمله مهربانی و همدلی، دارد». موضوع این‌ است که این شریک رابطه عاشقانه، واقعی نیست و مجازی است.

 دوست‌پسر توفی، رباتی است محصول هوش‌مصنوعی و برنامه‌ای موسوم به «گلو» (Glow) که از تولیدات استارت‌آپ چینی «مینی‌مکس» است. خبرگزاری فرانسه در گزارشی می‌نویسد که استارت‌آپ‌های زیادی در شانگهای چین در این صنعت فعال‌اند. 

به گفته این زن چینی که از شمال کشور برای کار به شانگهای آمده‌ است، این دوست‌پسر مجازی بهتر از مردان «زبان واقعی» زنان را می‌فهمد. 

توفی می‌گوید به این ربات اعتماد کامل دارد، اما نمی‌تواند به انسان‌ها تا این اندازه اعتماد کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری فرانسه به‌نقل از توفی، او «حس می‌کند با این ربات محصول هوش مصنوعی، در رابطه‌ای عاشقانه‌ قرار دارد». 

بنا به این گزارش، برخی از شرکت‌های فناوری چینی فعال در این صنعت، در گذشته به دلیل استفاده غیرقانونی از داده‌های کاربران با مشکل مواجه شده‌اند، اما افزایش سرعت زندگی ماشینی در چین و انزوای شهروندان باعث شده است که بسیاری برای تامین نیازهای حسی و انسانی روزمره، به [رابطه برقرار کردن با اینگونه محصولات متکی به] هوش مصنوعی رو آورند. 

وانگ شیوتینگ، دختر دانشجوی چینی، به خبرگزاری فرانسه می‌گوید که در زندگی واقعی، یافتن دوست‌پسر ایده‌آل بسیار دشوار است. 

او می‌گوید به ‌دلیل شخصیت‌های متفاوتی که مردم دارند، در اغلب موارد زندگی [مشترک و رابطه انسان‌ها با یکدیگر] بسیار سخت است. 

وانگ شیوتینگ می‌گوید که چندین معشوق در فضای مجازی دارد که [تیپ و شخصیت مجازی] همه آن‌ها از چین باستان الهام گرفته‌ شده است.

 او می‌گوید زمانی که نگران است و استرس دارد، صحبت با این معشوق‌‌های مجازی او را آرام می‌کند. 

معشوق‌‌های مجازی یادآور فیلم برنده اسکار «او» (Her) با بازی یواکین فینیکس است. یواکین فینیکس در این فیلم عاشق دل‌شکسته صدایی مجازی است که اسکارلت جوهانسون نقش آن را ایفا می‌کند. 

بیشتر از شیوه زندگی