ریاض بار دیگر میزبان بزرگ‌ترین جشنواره نورپردازی هنری در جهان می‌شود

سومین رویداد «نور ریاض» از ۳۰ نوامبر تا ۱۶ دسامبر با نمایش ۱۲۰ اثر هنری از بیش از یکصد هنرمند ‏از ۳۵ کشور برگزار می‌شود

جشنواره نور ریاض زیرمجموعه ابتکار بزرگتری به نام «هنر ریاض» است که به عنوان یکی از بزرگترین ابتکارهای هنری عمومی در جهان شناخته می‌شود ـ @NoorRiyadhFest

سومین جشنواره «نور ریاض»، که یکی از بزرگ‌ترین ابتکارهای هنری عمومی در جهان شناخته می‌شود، با حضور هنرمندانی از عربستان سعودی، غرب آسیا، و کشورهای دیگر برگزار خواهد شد.

به گزارش عرب نیوز، جشنواره نورپردازی هنری ریاض شامل بخش‌های گوناگونی از جمله هنرهای اجرایی، معماری، مهندسی، و طراحی گرافیک است.

پنج مکان اصلی در سرتاسر پایتخت عربستان سعودی برای این رویداد در نظر گرفته‌ شده‌ است و مرکز اصلی آن در مکانی است که به‌تازگی شاهد برگزاری افتتاحیه هفته مد ریاض بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سومین جشنواره نور ریاض از ۳۰ نوامبر (۹ آذر) آغاز می‌شود و تا ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) با موضوع «سمت روشن ماه صحرا» ادامه خواهد یافت. عنوان این رویداد نشان می‌دهد که این جشنواره قرار است عربستان سعودی را به‌عنوان مکانی برای گرد هم آوردن هنرمندان جهان و معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری آن کشور به آن‌ها معرفی کند.

این گردهمایی هنرمندانه شامل نمایش ۱۲۰ اثر از بیش از یکصد هنرمند از ۳۵ کشور جهان است. در میان این هنرمندان، شمار زیادی از استعدادهای عربستان سعودی حضور دارند که حدود یک‌سوم هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره را تشکیل می‌دهند.

هدف از برگزاری جشنواره نور ریاض کمک به جامعه هنری و همچنین تبدیل پایتخت عربستان سعودی به جاذبه‌ای شناخته‌شده و مهم برای جهانیان است.

 نوف المنیف، مدیر پروژه نور ریاض، در این‌باره تاکید کرد: «تمرکز ما بر این است که از طریق ابتکارهای گوناگونی مانند نشست‌های گفت‌وگو، کارگاه‌های آموزشی، و برنامه‌های درسی، هنر را در دسترس همگان قرار دهیم. در عین حال، از نکات شایان توجه رویداد امسال، تنوع بازنمایی هنری و تعامل بیشتر با جامعه است.»

جشنواره نور ریاض زیرمجموعه ابتکار بزرگ‌تری به نام «هنر ریاض» است که یکی از بزرگ‌ترین ابتکارهای هنری عمومی در جهان شناخته می‌شود. ابتکار هنر ریاض را پادشاه عربستان سعودی زیر نظارت کمیته پروژه‌های بزرگ به ریاست محمد بن سلمان،‌ ولیعهد آن کشور، در مارس ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد.

در بیانیه‌های هنر ریاض گفته شده است که این ابتکار «برای پرورش استعدادهای هنری محلی و ارتقای اقتصاد فرهنگی عربستان سعودی» تدارک دیده شده است.

برنامه‌ریزان و مجریان ابتکار هنر ریاض می‌گویند که قصد دارند هنر را مستقیم در زندگی روزمره شهروندان و بازدیدکنندگان وارد کنند و تاسیسات هنری عمومی را در زیست شهری ادغام کنند. آن‌ها تاکید دارند که جشنواره نور ریاض به میلیون‌ها نفر از ساکنان پایتخت عربستان سعودی و بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که شهر ریاض را با نگاهی جدید ببینند و چشم‌انداز در حال تحول و تاریخ غنی آن را دریابند.

بیشتر از فرهنگ و هنر