تکامل شلوار چسبان: از دهه شصت تا نسل زد

نسل جوان‌تر بسیاری از نمادهای مد والدین خود را، ازجمله شلوار نازک چسبان، کنار گذاشت

دو زن که شلوار چسبان مشکی به پا دارند در ساحل قدم می‌زنند- canva

در کشو لباس هر زنی از نسل هزاره شلوارهای نرم و کشی همه‌منظوره وجود دارد؛ طوری که می‌شود آن‌ها را لباس‌فرم غیررسمی دهه شصتی‌ها، به‌ویژه در سال‌های نوجوانی، نامید.

این شلوار چسبان همه‌کاره (لگینگ legging) با همه‌چیز هماهنگ می‌شد و از قطعه‌های کار راه‌انداز در کمد لباس بود که به‌راحتی می‌شد با هر چیزی پوشید. نسل جوان‌تر مشهور به «نسل زد»، بسیاری از نمادهای مد والدین خود را، ازجمله این شلوارهای نازک چسبان، کنار گذاشت. با این حال، به نظر می‌رسد که حتی این نسل پر شروشور هم نمی‌تواند ما را از این قطعه کاربردی محروم کند و شلوار چسبان با شکل و شمایلی جدید، ولی با همان خواص، به کمد لباسمان برگشته است: شلوار یوگا!

به گزارش نیویورک پست، افراد تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی در این جان‌بخشی دوباره سهیم بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هانا براون که در شبکه اجتماعی تیک‌تاک (محبوب نسل زد) محتوای مربوط به مد تهیه می‌کند، خود را «دختر جذاب انسان‌شناس» می‌نامد، بارها به دلیل عملی کردن توصیه‌های «دختران جذاب تیک‌تاک»، پربازدید و مطرح‌ شده است.

براون به‌تازگی ویدیویی منتشر کرد که نشان می‌داد هنگام ترک منزل یک جفت کفش جردن ایر فورس ساق‌کوتاه، شلوار چسبان مشکی، و  ژاکت بافتنی درشت‌باف به تن دارد و یک کیف تت (tote) بر شانه انداخته است. او در توضیح ویدیو نوشت: «برای انجام کارها چه می‌پوشیم؟»

@hannahabrown0 Similar to gym clothes but different! How do we elevate casual errand looks? Love you and thank you in advance! #fashiontips #runningerrands #hotgirlaesthetic #thatgirlaesthetic #casualoutfit #casualoutfitideas ♬ original sound - hannahabrown

بیشترین پاسخی که او از نسل زد دریافت کرد چه بود؟ اینکه ما دیگر «شلوار چسبان» نمی‌پوشیم!

در عوض، نظردهندگان شیک‌پوش از همه خواستند به شلوار یوگا رو آورند.

نسل زد را اغلب می‌توان درحالیکه شلوارهایی نسبتا تنگ اما راحت را با ژاکت‌های یقه‌گرد و جواهرات ظریف طلایی هماهنگ کرده‌اند، مشاهده کرد.

اما مانند شلوار چسبان، شلوارهای کمی گشادتر نیز می‌توانند برای هر موقعیتی مناسب باشند. به‌ این ‌ترتیب، همه می‌توانند هم ظاهر و هم احساس خوبی داشته باشد.

 شلوار یوگا تنها چیزی نیست که نسل زد مطابق میل خود بازسازی می‌کند.

آن‌ها مشغول احیای بسیاری از چیزهایی بوده‌اند که از آن با ‌عنوان «موج‌های سال دوهزار» (Y2K) یاد می‌کنند. شلوار جین دم‌پاگشاد، ژاکت‌های براق، بلوز و تی‌شرت‌هایی با طرح بچگانه و لباس‌های ورزشی مخملی، صرفا چند نمونه از لباس‌های نمادینی‌ است که بازگشته‌اند.

با این همه، روزهای ذائقه‌سازی و خط دادن به مد نسل زد به‌زودی به پایان می‌رسد. اولین متولدین نسل آلفا (متولدین بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۵) پایشان به دبیرستان رسیده است و به‌زودی همان موج‌های پیشرو و نوگرایی که نسل زد به آن مفتخر بود، به چشم جوان‌ترها معمولی و از مد افتاده خواهد آمد.

بیشتر از مُد و زیبایی