دومین ماه جنگ؛ اسرائیل: قصد اشغال دوباره غزه را نداریم؛ احتمال توقف در جنگ برای آزادی ۱۰ تا ۱۵ گروگان

وزیر امور خارجه اسرائیل، جمهوری اسلامی را تامین کننده مالی شماره یک جهانی تروریسم خواند و گفت جنگ علیه حماس، جنگ جهان آزاد است

AP Photo/Abed Khaled

دومین ماه جنگ اسرائیل و حماس درحالی آغاز شده است، که حلقه محاصره ارتش اسرائیل در غزه تنگ‌تر شده و نیروها به سمت «قلب غزه» پیش می‌روند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هم می‌گوید تا «گروگان‌ها آزاد نشوند، آتش‌بس برقرار نمی‌شود.» در مقابل جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گزارش‌ها درباره درخواست «وقفه سه روزه در درگیری‌ها» از نتانیاهو را تایید کرده است. نتانیاهو پیش‌تر گفته بود که «وقفه‌های بشردوستانه تاکتیکی» را بررسی می‌کند.

بیل برنز، رئیس سی‌آی‌ای که به اسرائیل سفر کرده است، درباره طرح‌های نجات گروگان‌ها با رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفت‌و‌گو کرده است.

ارتش اسرائیل تعداد افرادی که حماس در حمله هفتم اکتبر به اسرائیل گروگان گرفت و به غزه منتقل کرد را حدود ۲۴۰ نفر برآورد می‌کند.

با گذشت یک ماه از جنگ و وخیم‌تر شدن شرایط انسانی در غزه همچنان اجماع بین‌المللی بر سر تصویب یک قطعنامه‌ در شورای امنیت به‌دست نیامده است و درخواست‌ها برای آتش‌بس، یا «وقفه‌های بشردوستانه» که مورد حمایت آمریکا و اروپا قرار دارد، هنوز به نتیجه نرسیده است.

بیشتر از جهان