گسترش عملیات زمینی ارتش اسرائیل در غزه

اسرائیل هزاران سرباز را در مرز نوار غزه به حالت آماده‌باش درآورده است

به دنبال تشدید چشمگیر حمله‌های نیروهای اسرائیل به نوار غزه، ارتش اسرائیل شامگاه جمعه ۲۷ اکتبر گفت که «عملیات زمینی» خود در نوار غزه را گسترش می‌دهد. خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که به این ترتیب اسرائیل به حمله زمینی تمام‌عیار به نوار غزه نزدیک‌تر شده است.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، به خبرنگاران گفت: «به دنبال یک رشته حمله‌های هوایی در روزهای گذشته، عملیات نیروهای زمینی گسترش می‌یابد.» او افزود:‌ «ارتش با تمام قوا اقدام می‌کند تا به اهداف جنگ برسد.»

در تصاویر ویدیویی که تلویزیون‌های بین‌المللی از مرز غزه و اسرائیل منتشر می‌کنند، صدای انفجار و همچنین آژیر خطر شنیده می‌شود. 

اسرائیل در حالی این خبر را اعلام کرد که تانک‌های ارتش اسرائیل در دو شب متوالی گذشته مواضعی در نوار غزه را هدف حمله قرار دادند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هاگاری گفت که از زمان حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر به این سو، ۳۱۰ سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند و دو نفر از ۲۲۹ نفری که به دست حماس به گروگان گرفته شدند، آزاد شده‌اند. حماس ادعا کرده است که ۵۰ نفر از گروگان‌ها کشته شدند. 

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که در چند ساعت گذشته در عصر جمعه، حمله‌های اسرائیل در غزه به شدت افزایش یافته است. او گفت که حمله‌های هوایی تونل‌ها و دیگر مواضع حماس را هدف قرار دادند. 

ارتش اسرائیل در دو هفته اخیر بارها تهدید کرد که حمله تمام‌عیار زمینی به نوار غزه را آغاز می‌کند، اما به دلایل مختلف حمله را به تاخیر انداخت. 

روز پنجشنبه اسرائیل سربازانی را به نوار غزه فرستاد تا از طریق دریا و زمین مواضع حماس را هدف حمله قرار دهند و چنان که منابع اسرائیلی از جمله اورشلیم‌پست‌ نوشتند سربازان وارد غزه شدند و سپس آنجا را ترک کردند. 

پیشاپیش حمله زمینی علیه گروه شبه‌نظامی حماس در نوار غزه، اسرائیل صدها هزار سرباز را در مرز با غزه به حالت آماده‌باش درآورده است. 

همچنین پس از یک رشته حمله‌های هوایی سنگین اسرائیل، اعلام شد که اینترنت در نوار غزه قطع شده است. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های فلسطینی در نوار غزه نوشت که آمار کشته‌شدگان در آنجا از ۷۳۰۰ نفر فراتر رفته است. نوار غزه را گروه شبه‌نظامی و تندرو حماس که از جمله گروه‌های مسلح تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران است، اداره می‌کند. 

اسرائیل پس از حمله چندجانبه گروه حماس در هفتم اکتبر، مواضع حماس در نوار غزه را هدف حمله‌های تلافی‌جویانه قرار داد. اسرائیل می‌گوید که تاکنون بیش از ۱۴۰۰ شهروندش به دست حماس کشته‌ و ۲۲۹ نفر نیز به گروگان‌ گرفته شده‌اند. 

پیش‌تر در روز جمعه نیروهای امنیتی اسرائیلی تدابیر امنیتی در اطراف شهر قدیمی اورشلیم را افزایش دادند و از ورود جوانان فلسطینی به محوطه مسجدالاقصی برای نماز جمعه جلوگیری کردند. خبرگزاری رویترز همچنین از درگیری سربازان اسرائیلی با فلسطینی‌ها در کرانه غربی خبر داد.