انتقال دوباره فاطمه سپهری از زندان به «بخش مراقبت‌های ویژه»

مادر فاطمه سپهری وضعیت جسمی این زندانی سیاسی را «بسیار بد» توصیف کرد

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با وجود جراحی قلب فاطمه سپهر، به او مرخصی درمانی نداد- instagram.com/ali.sepehri82

خانواده فاطمه سپهری اعلام کردند که این زندانی سیاسی که پس از انجام جراحی قلب به زندان بازگردانده شده بود، از روز سه‌شنبه بار دیگر از زندان وکیل‌آباد به «بخش سی‌سی‌یو در بیمارستان منتقل شده و وضعیت جسمی او بد است».

اصغر سپهری، برادر فاطمه سپهری در شبکه اجتماعی اکس نوشت که از روز سه‌شنبه «دوم آبان» فاطمه سپهری بار دیگر از زندان وکیل‌آباد مشهد به بیمارستان قائم منتقل شده است.

همزمان علی سپهری دیگر برادر فاطمه سپهری نیز در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به ملاقات روز سه‌شنبه مادرشان با فاطمه سپهری، تاکید کرد که دلیل انتقال مجدد فاطمه سپهری از زندان وکیل‌آباد به بیمارستان بروز «سردرد، پشت‌درد، درد شدید قفسه سینه و درد در دست چپ» بوده است.

مادر فاطمه سپهری نیز در یک ویدیو با اشاره به ملاقات روز سه‌شنبه، وضعیت جسمی دختر خود را «بسیار بد» توصیف کرد و گفت که در جریان ملاقات کابینی شاهد «وضعیت جسمی بسیار بد فاطمه سپهری بوده و در نهایت نیز او با کمک همبندیان خود از بخش ملاقات کابینی به بند بازگشته است».

او همچنین گفت که دستگاه قضایی روز ۲۶ مهر فاطمه سپهری را پس از انجام جراحی از بیمارستان مرخص کردند و به خانه منتقل شد اما روز ۲۷ مهر باردیگر او را به زندان منتقل کردند.

مادر فاطمه سپهری گفت علاوه بر دخترش، همچنان پسرانش محمد و حسین سپهری، بازداشتند. دو برادر فاطمه سپهری روز ششم مهرماه همزمان با آنژیوی قلب این زندانی سیاسی در مشهد بازداشت شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

فاطمه سپهری یکی از ۱۴ امضا کننده بیانیه «۱۴ کنشگر زن برای استعفای علی خامنه‌ای» است که در تابستان سال ۹۸ به فاصله چند هفته پس از «بیانیه ۱۴ فعال مدنی و سیاسی برای عبور از جمهوری اسلامی» منتشر شد.

 قریب به اتفاق نویسندگان هر دو بیانیه از جمله فاطمه سپهری در هفته‌های پس از انتشار آن بازداشت و زندانی شدند و قوه قضاییه سپهری را به تحمل سه سال ‌وشش ماه حبس محکوم کرد و پس از تحمل ۹ ماه حبس از زندان آزاد شد.

فاطمه سپری از آن هنگام تاکنون چند بار بازداشت شده اما همواره بر مواضع خود تاکید کرده است که آخرین آن پس از آغاز خیزش سراسری، در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ بوده است.