از مریل استریپ تا ویل اسمیت؛ ستاره‌های هالیوود «جدایی» را جایگزین «طلاق» کرده‌اند

جادا پینکت به‌تازگی فاش کرد که او و ویل اسمیت در  ۲۰۱۶ بی‌سروصدا از هم جداشده‌اند

این زوج از زمان حضور در مراسم اسکار ۲۰۱۸ به بعد دیگر در انظار عمومی با هم دیده نشده‌اند-AFP

با جدایی مخفیانه از همسر، مریل استریپ نیز به فهرست دیگر چهره‌های معروفی می‌پیوندد که بدون اعلام رسمی، از همسرانشان جدا شده‌اند.

در میان اخبار طلاق و جدایی‌ پی‌درپی در هالیوود، نام مریل استریپ و همسرش همواره در میان کسانی بود که عمر ازدواجشان از چهار دهه گذشته و همچنان زندگی مشترک پایداری دارند، درحالیکه در بی‌خبری رسانه‌ها، این زوج شش سال گذشته را جدا از هم زندگی کرده‌اند.

یکی از به‌یادماندنی‌ترین نقش‌های مریل استریپ، در فیلم «کریمر علیه کریمر» که استریپ برای بازی در آن برنده نخستین اسکار خود شد، حول محور طلاق می‌چرخد. مریل استریپ در این فیم نقش جوآنا، شخصیتی که طلاق تلخی را پشت سر می‌گذارد و برای حضانت پسرش با تد (با نقش‌آفرینی داستین هافمن) می‌جنگد، را بازی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این ‌حال، زندگی عاشقانه شخصی او باثبات و بی‌سروصدا بوده است؛ البته تا الان! مدتی بود که شایعاتی مبنی بر اینکه ستاره «مامامیا» و «شیطان پرادا می‌پوشد» دیگر با همسرش زندگی نمی‌کند، در فضای مجازی پخش شده بود.

این ستاره ۷۴ ساله برنده سه جایزه اسکار، بالاخره تایید کرد که او و همسرش، دان گامر، مجسمه‌ساز آمریکایی،  که در ۱۹۷۸ با هم ازدواج کردند، شش سال است که در خفا از هم جدا شده‌اند.

اگرچه مریل استریپ جمعه، ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر)، در مراسم اهدای جوایز اسپانیا حلقه ازدواج خود را به دست داشت، این زوج از زمان حضور در مراسم اسکار ۲۰۱۸ به بعد دیگر در انظار عمومی با هم دیده نشده‌اند. مسئول روابط عمومی استریپ به رسانه‌ها گفت: «دان گامر و مریل استریپ بیش از شش سال است که از هم جداشده‌اند و هرچند وجودشان همواره برای یکدیگر مهم است، زندگی جدا از هم را برگزیده‌اند.»

آن‌ها جدیدترین زوج مشهوری‌اند که پس از زندگی مشترک بلند‌مدت، اعلام کرده‌اند که جدا از هم زندگی می‌کنند. جادا پینکت اسمیت نیز به‌تازگی فاش کرد که او و همسر بازیگرش، ویل اسمیت، در  ۲۰۱۶ بی‌سروصدا از هم جداشده‌اند و از آن زمان به بعد یکدیگر را همسر خطاب نکرده‌اند. او به مجله ساندی‌تایمز گفت که آن‌ها که در ۱۹۹۷ ازدواج کردند و در نزدیکی یکدیگر در کالاباساس، کالیفرنیا، زندگی می‌کنند، صرفا «شریک و همراه یکدیگر»اند.

در همین حال هیو جکمن، بازیگر «ولورین»، ماه گذشته گفت که او و همسرش، دبورا لی فورنس، پس از ۲۷ سال زندگی مشترک و با داشتن دو فرزند، از یکدیگر جدا می‌شوند. کمتر از یک ماه پس از اعلام جدایی آن‌ها، دبورا در جشن تولد ۵۵ سالگی جکمن در نیویورک شرکت کرد.

آن‌ها گفتند: «ما خوشبخت بوده‌ایم که تقریبا سه دهه را با هم به مثابه همسر در پیوندی شگفت‌انگیز و دوست‌داشتنی شریک بوده‌ایم. سفر ما اینک در حال تغییر است و تصمیم گرفته‌ایم از هم جدا شویم تا رشد فردی خود را دنبال کنیم.»

شاید این درسی باشد که هالیوودی‌ها از دردسرهای حقوقی و مالی طلاق گرفته‌اند. پرونده حضانت فرزندان و دارایی‌های برد پیت و آنجلینا جولی، هنوز از دادگاهی به دادگاه دیگر می‌رود. طلاق امبر هرد و جانی دپ، زیر و روی زندگی خصوصی هر دو را برملا کرد و  زیان‌های مالی سنگینی برای هردو در پی داشت. طلاق کوین کاستنر و کریستین بامگارتنر در اوایل ماه مه نیز با اختلاف بر سر خانه‌شان و ادعای هزینه‌های گزاف، به‌سرعت به جنگی تمام‌عیار تبدیل شد.

به گزارش  تایمز، کارشناسان حقوقی می‌گویند که زوج‌های مشهور ممکن است برای جلوگیری از تبلیغات منفی و هزینه‌های دادگاه، به ‌جای طلاق به جدایی بی‌سروصدا رو آورند. آلیستر مایلز، از شرکت حقوقی خانواده Ribet Myles، می‌گوید: «این افراد اغلب ساختارهای مالی کاملا دقیقی دارند که طلاق می‌تواند آن‌ را تضعیف کند یا فروپاشد. از نظر مالی، اغلب راحت‌تر است که طلاق نگیریم. جدایی بعد از زندگی مشترک طولانی، اغلب امری دوجانبه است و هیچ کینه و دلخوری در کار نیست.»

مایلز می‌گوید اساس جدایی موفق، این است که «اعتماد متقابل» باقی بماند. انحلال قانونی ازدواج، فقط زمانی واقعا ضروری است که یکی از طرفین قصد داشته باشد که دوباره ازدواج کند. به گفته او، همچنین هنوز گونه‌ای «انگ» برای طلاق وجود دارد که بسیاری از مردم مایلند در انظار عمومی از آن اجتناب کنند.

بیشتر از زندگی