پیشنهاد ۱۵۰میلیون دلاری جورج کلونی برای پایان‌دادن به اعتصاب انجمن بازیگران آمریکا

آن‌ها پرداخت مبالغ بدون سقف را در حق عضویت سالانه افراد پردرآمد پیشنهاد کردند، که طبق گفته آن‌ها، طی سه سال درآمدی ۱۵۰ میلیون دلاری برای اتحادیه بازیگران به همراه می‌آورد

اعضای انجمن بازیگران در اعتراض به دستمزد و استفاده از هوش مصنوعی دست به اعتصاب زدند- SCOTT OLSON/Getty Images via AFP

جورج کلونی به رهبری گروهی متشکل از ۱۵ بازیگر سرشناس، به مدیر اتحادیه بازیگران آمریکا، سگ-افترا، پیشنهادی۱۵۰ میلیون دلاری (۱۲۳.۷ میلیون پوند) ارائه کرد. با این حال، چنین انتظار می‌رود که به محض ارائه رد شود.

گروهی از ستارگان از‌جمله اسکارلت جوهانسون و تایلر پری، روز سه‌شنبه ۱۷ اکتبر، با کمیته مذاکره‌کننده سگ-افترا (SAG-AFTRA) در زوم دیدار کردند تا در تلاش برای پایان دادن به بن‌بست استودیوهای هالیوود، پیشنهادی ارائه دهند.

این‌طور گزارش شده است که آن‌ها برای حق عضویت افرادی با درآمد بالاتر مبالغ بدون سقف پیشنهاد کرده‌اند، که به گفته آن‌ها سالانه ۵۰ میلیون دلار (۴۱ میلیون پوند) -۱۵۰ میلیون دلار در مدت سه سال - درآمد برای اتحادیه به همراه خواهد داشت.

اکنون شروع حق عضویت در سگ-افترا، سه هزار دلار (دو هزار و ۴۰۰ پوند) است. سپس انتظار می‌رود که اعضا سالانه ۲۳۱.۹۶ دلار(۱۹۰ پوند) هزینه پایه به اضافه ۱.۵۷۵ درصد از کمینه درآمد خود را تا سقف یک میلیون دلار بپردازند. اما این سقف سهم افرادی با درآمد بالاتر را که کارمزد بیشتری می‌پردازند، محدود می‌کند.

با این حال، یک منبع آگاه از این وضعیت به [نشریه] ورایتی گفت که جلسه خوب پیش نرفت، زیرا پیشنهاد این گروه از نظر کمیته «اعتباری»‌ ندارد.

این گروه افزون بر مبالغ بدون سقف، یک رویکرد حق بازپخش از پایین به بالا پیشنهاد کرد که به افراد کم‌درآمد امکان می‌دهد پیش از افراد پردرآمد حق بازپخش دریافت کنند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلونی به ددلاین گفت: «بسیاری از افراد پردرآمد می‌خواهند بخشی از راه‌حل باشند.»‌

بازیگر یازده یار اوشن افزود: «به نظرم منصفانه است که ما به انجمن پول بیشتری بپردازیم. این مذاکرات ادامه دارد، اما می‌خواستیم نشان بدهیم که همه کنار هم هستیم و برای کمک به کاهش اختلاف دستمزد بازیگران راهی پیدا می‌کنیم.»

به نوشته ورایتی، اعضای کمیته مذاکره‌کننده می‌گویند که بخش بدون سقف از پیشنهاد این گروه، به مذاکرات معوقه با استودیوها ارتباط مستقیم ندارد.

دیوید جالیف، یکی از اعضای کمیته مذاکره‌کننده، به ورایتی گفت: «من با جورج تماس می‌گیرم و با او حرف می‌زنم. از کمک همگی ممنونیم. هرکس ایده‌ای دارد. اما یک سال تمام است که داریم همین کار را انجام می‌دهیم.»‌

اعتصاب بازیگران از ۱۹ ژوئیه، که این اتحادیه تصمیمی تاریخی گرفت تا در مبارزه برای قراردادی منصفانه‌تر به همکارانش در انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) بپیوندد، ادامه دارد. با این حال، انجمن نویسندگان آمریکا ماه گذشته با اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) به توافق رسید و بعد از ۱۴۶ روز به اعتصاب نویسندگان پایان داد.

بالا بردن دستمزدها، حق بازپخش بیشتر، و بهبود شرایط کاری، از خواسته‌های اصلی سگ-افترا بود.

© The Independent

بیشتر از فیلم