لیدی گاگا و استرس پس از آسیب روانی ناشی از تجاوز

لیدی گاگا می‌گوید در ۱۹ سالگی «به کرات مورد تجاوز» قرار گرفته است

عکس آرشیوی است- Dimitrios Kambouris/Getty Images for The Met Museum/Vogue/AFP

لیدی گاگا درباره اختلال استرس پس از آسیب روانی‌اش صحبت کرد و گفت این اختلال ناشی از این بود که در ۱۹ سالگی «به کرات مورد تجاوز» قرار گرفته بود.

این خواننده در مصاحبه‌ای با اپرا وینفری در تور سال جاری وی با نام «چشم‌انداز ۲۰۲۰: زندگی شما زیر ذره‌بین» به تفصیل درباره سلامت روانی خود سخن گفت.

گاگا گفت: «وقتی فقط ۱۹ سال داشتم، به کرات مورد تجاوز قرار گرفتم، به همین خاطر و چون آسیب وارده را هضم نکردم، به اختلال استرس پس از آسیب روانی دچار شدم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گاگا گفت که آن تجاوزها توسط فردی از آشنایان او صورت گرفت: «بعد از آن، یک دفعه من ستاره مشهوری شدم و تمام وقت خود را به سفر کردن و رفتن از این هتل به پارکینگی دیگر و از ماشینی به صحن کنسرت سپری می‌کردم. هرگز فرصت تامل و مقابله با آن را نیافتم و بعد، ناگاه درد شدیدی در سراسر بدنم احساس می‌کردم که درست مانند احساسی بود که بعد از مورد تجاوز قرار گرفتن در من ایجاد شد.»

در سال ۲۰۱۹، بعد از آن که آر کلی به خاطر چندین فقره تجاوز جنسی به دختران کم سن و سال بازداشت شد، گاگا به خاطر همکاری با وی معذرت‌خواهی کرد. این دو در سال ۲۰۱۳ طی همکاری مشترکی، ترانه «هر چه می‌خواهی با بدنم بکن» را خلق کردند.

خانم گاگا سال گذشته با انتشار بیانیه‌ای در رسانه‌های اجتماعی، نوشت که اتهاماتی که علیه کلی شنیده است، «کاملا وحشتناک و غیرقابل دفاع» است.

او نوشت: «به عنوان قربانی تجاوز جنسی باید بگویم که این ترانه و موزیک ویدیوی آن را در دوران بسیار تاریکی در زندگی خود ساختم.»

در مصاحبه یک ساعته خود با خانم وینفری، لیدی گاگا همچنین درباره دست و پنجه نرم کردن با بیماری عضلانی فیبرومیالژیا سخن گفت و به شایعات جاری درباره ارتباط عاطفی با بردلی‌ کوپر که همبازی او در فیلم «تولد یک ستاره» بود، اشاره کرد. 

او گفت: «ما خیلی خوب همه را سر کار گذاشتیم. از قصد این کار را کردیم.»

تور «ویژن» وینفری در ۲۰۲۰ قرار است شامل گفت‌و‌گو با تینا فی، جنیفر لوپز و میشل اوباما باشد.

© The Independent

بیشتر از زندگی