فیلم‌های کوتاهی از ایران راهی جشنواره فیلم دریای سرخ شدند

سومین دوره جشنواره فیلم بین‌المللی دریای سرخ از ۳۰ نوامبر تا ۹ دسامبر در جده، عربستان سعودی، ‏برگزار خواهد شد

-مراسم اهدای جوایز دومین دوره جشنواره فیلم دریای سرخ- AFP

سومین دوره منتخب مسابقه فیلم کوتاه جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ میزبان اثری از فرنوش صمدی، کارگردان ایرانی، خواهد بود. فیلم کوتاه «تایتانیک»، کار مشترک ایران و فرانسه، دیدگاهی انتقادی همراه با طنز به مسئله سانسور دارد.

وب‌سایت جشنواره در توضیح این فیلم نوشته است: «در کمدی سیاه فرنوش صمدی، مقررات جدید درباره رفتار پذیرفتنی برای نمایش روی پرده سینما سانسورچیان سینمای ایران را سردرگم کرده است. آیا آن‌ها صحنه‌های ممنوع قبلی را حذف یا محو می‌کنند یا اجازه می‌دهند که باقی بمانند؟»

«چمدان» کار جدید سامان حسین پور و آکو زندکریمی، محصول ایران و آمریکا فیلم کوتاه دیگری است که در این بخش به نمایش درخواهد آمد. چمدان روایت یک پناهنده کرد است که پس از سرقت چمدانش گویی، برای بار دوم خانه‌اش را گم می‌کند.

جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ مجموعه‌ای چشمگیر از فیلم‌های کوتاه فیلم‌سازان آفریقایی و آسیایی را که در سراسر جهان فعالیت می‌کنند برگزیده تا در کنار فیلم‌های بلند با هم رقابت کنند.

زیر عنوان «داستان شما، جشنواره شما»، به ۱۴ فیلم‌ساز، از سنگاپور و سنگال گرفته تا قزاقستان و پاکستان، فرصتی برای اولین نمایش فیلم‌های کوتاهشان  داده خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلیم آفتاب، مدیر برنامه‌ریزی بین‌المللی جشنواره، می‌گوید: «ما بسیار تحت تاثیر تعداد بی‌سابقه فیلم‌سازانی از آفریقا و آسیا قرار گرفتیم که در سراسر جهان کار می‌کنند و درخواست‌ شرکت در مسابقه فیلم کوتاه دادند. کاستن این تعداد به ۱۴ فیلم‌ساز، که ما معتقدیم نسل بعدی سازندگان بزرگ خواهند بود، بسیار دشوار بود. بی‌صبرانه منتظریم از آن‌ها در جده استقبال کنیم تا کارهایشان را به نمایش بگذارند و در جشنواره بین‌المللی دریای سرخ، بخشی از جامعه جهانی فیلم باشند. ما بیش از هر زمان دیگری مطمئنیم که آینده فیلم در آسیا و آفریقا و از جمله در جهان عرب است.»

سومین دوره جشنواره فیلم بین‌المللی دریای سرخ از ۳۰ نوامبر تا ۹ دسامبر در جده، عربستان سعودی، برگزار خواهد شد. سال گذشته، فیلم «سون‌سوز» ساخته رضا جمالی یکی از ۱۵ فیلم بخش مسابقه و تنها فیلم ایرانی بلند جشنواره بود. «موخوره»، فیلمی ۱۵ دقیقه‌ای به کارگردانی علیرضا کاظمی‌پور، دیگر فیلم ایرانی بود که در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه جشنواره به نمایش درآمد.

بیشتر از فیلم