«حمله تروریستی» در آنکارا؛ حزب کارگران کردستان ترکیه مسئولیت این حمله را برعهده گرفت

حمله در نزدیکی پارلمان رخ داد که قرار است روز یکشنبه پس از وقفه‌ای سه ماهه کار خود را از سربگیرد

در پی حمله انتحاری روز یک‌شنبه نهم مهر (اول اکتبر) به وزارت کشور ترکیه، حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله  را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سازمان سیاسی نظامی که در فهرست گروه‌های تروریستی ترکیه و کشورهای غربی قرار دارد در این بیانیه آورده است: «یک گروه از مبارزان وابسته به بریگاد جاویدان ما جان خود را فدای حمله به وزارت کشور دولت ترکیه کردند.» صبح یکشنبه دو نفر به  ورودی ساختمان مدیریت امنیت وزارت کشور ترکیه در مرکز آنکارا حمله کردند. یک مهاجم انتحاری، خود را در ورودی این ساختمان منفجر کرد و فرد دیگر به سوی ماموران پلیس تیراندازی کرد. به گزارش رسانه‌‌های ترکیه در جریان این درگیری هر دو مهاجم کشته شدند.

علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه نیز گفت: در پی یک حمله تروریستی، دو افسر پلیس ترکیه در مقابل اداره کل امنیت در آنکارا مجروح شده‌اند.

هر دو مهاجم در این حمله کشته شده‌اند اما هویت آنها هنوز اعلام نشده است.

صبح امروز، ساعت ۹:۳۰ به وقت محلی، صدای انفجار و تیراندازی از نزدیکی پارلمان ترکیه و برخی وزارتخانه‌ها به گوش رسید.

به گفته وزارت کشور ترکیه، حمله تروریستی بوده است و با رسیدن یک خودرو تجاری سبک به جلو ساختمان اداره کل امنیت، یکی از تروریست‌ها خود را منفجر کرد، اما حمله تروریست دوم خنثی شد.

تصاویر پس از انفجار یک خودرو باری (ون) رنو را نشان می‌دهد که شیشه‌های آن شکسته شده است.

یک مقام ارشد ترکیه به رویترز گفت که مهاجمان قبل از انجام حمله، خودرو را در قیصری، شهری در ۲۶۰ کیلومتری جنوب شرقی آنکارا، ربوده و راننده آن را کشته بودند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری آنادولو گزارش داده است که دادستان عمومی آنکارا تحقیقات درباره این حمله تروریستی را آغاز کرده است.

براساس این گزارش، دادگاه جنایی صلح آنکارا، دسترسی به اخبار و انتشار خبر در این زمینه را برای رسانه‌ها ممنوع کرده است.

به دنبال این انفجار، نیروهای گارد ریاست جمهوری بلافاصله در محل مستقر شدند. هم‌زمان حضور نیروهای امنیتی در مناطق اطراف پارلمان هم افزایش پیدا کرده است.

انفجار در نزدیکی پارلمان در حالی روی داده که قرار است امروز بعدازظهر، پارلمان پس از وقفه‌ای سه ماهه کار خود را از سربگیرد.

اتحادیه اروپا با اعلام همبستگی با ترکیه این حمله را محکوم کرد.

بیشتر از جهان