دونالد ترامپ: چهار سال به من زمان بدهید تا شما را از شر گلوبالیست‌ها خلاص کنم

ترامپ با تاکید بر اینکه دمکرات ها در حال نابود کردن آمریکا هستند از اینکه بایدن افغانستان را تسلیم کرد و «فاجعه در تهران» هم سخن گفت

دونالد ترامپ در حال سخنرانی در میشیگان-برگرفته از پخش زنده 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، روز چهارشنبه ساعتی قبل از آغاز دومین مناظره انتخاباتی جمهوری‌خواهان در کالیفرنیا به میشیگان رفت و در جمع کارگران خودروسازی سخنرانی کرد که اخیرا اعتصاب‌هایی را آغاز کرده‌اند. این سخنرانی تا ۲۰ دقیقه پس از آغاز مناظره انتخاباتی جمهوری‌خواهان ادامه داشت. 

او سخنان خود را با حمایت از تولید داخلی و کارگران آمریکایی و حمله به چین و تولیدات چینی آغاز کرد و گفت رای به دونالد ترامپ به معنی این است که آینده صنعت خودروسازی «تولید آمریکا» خواهد بود. او از بیرون راندن خودروهای تولید چین از آمریکا و وضع تعرفه‌های سنگین برای این خودروها سخن گفت. ترامپ تاکید کرد که از کارگران آمریکایی حمایت می‌کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در مقاطع متعددی از این سخنرانی با تشویق حاضران مواجه شد.

او از گران بودن خودروی برقی هم انتقاد کرد و گفت همواره نگرانی درباره شارژ این خودروها وجود دارد. این درحالی است که دولت بایدن به شدت از خودروهای برقی حمایت می‌کند.

ترامپ ضمن انتقاد شدید از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، چپ رادیکال و «دمکرا‌ت‌هایی در حال نابودی آمریکا هستند»، اتحادیه کارگران خودروسازی را تشویق کرد که از او حمایت کنند. او گفت تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهد صنعت خودروسازی آمریکا از دست برود.

ترامپ تاکید کرد که رای به جو بایدن به معنی این است که خودروهای آینده «تولید چین» خواهد بود و رای به او (ترامپ) به معنی اینکه خودروها «تولید آمریکا» خواهند بود. ترامپ در دوره ریاست‌جمهوری خود برای خارج کردن شرکت‌های آمریکایی از چین و تولید این شرکت‌ها در داخل آمریکا تلاش زیادی انجام داد.

ترامپ که برای دومین بار در مناظره انتخاباتی جمهوری‌خواهان شرکت نمی‌کند، همچنین از ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری انتقاد کرد و او را به از بین بردن سیستم اجتماعی و خدمات درمانی متهم کرد.

ترامپ از سیاست‌های مرزی بایدن هم که به ورود روزانه هزاران مهاجر غیرقانونی به آمریکا منجر شده است، به شدت انتقاد کرد.

ترامپ از اینکه بایدن افغانستان را تسلیم کرد و «فاجعه در تهران» هم سخن گفت. ترامپ تاکید کرد که همیشه آمریکا را در اولویت و «اول» قرار می‌دهد. او گفت چهار سال دیگر به من زمان بدهید تا شما را از شر گلوبالیست‌ها خلاص کنم. او گفت اگر می‌خواهید معیشت و روش زندگی خود را حفظ کنید باید پیامی ارسال کنید و به اعتراض علیه گلوبالیست‌ها ملحق شوید و این با رای به دونالد ترامپ امکان‌پذیر است.

ترامپ در پایان بار دیگر جمله همیشگی خود را تکرار کرد که «عظمت را به آمریکا بازمی‌گردانیم».

بیشتر از جهان