سوکولوف، فرمانده روسی دریای سیاه، در تماسی ویدیویی دیده شد

منابع اوکراینی پیش‌تر خبر کشته شدن او طی یک حمله موشکی بی‌سابقه را اعلام کرده بودند

ویکتور سوکولوف، فرمانده روس دریای سیاه ـRussian State TV - Reuters

پس از اعلام منابع اوکراینی مبنی بر کشته شدن ویکتور سوکولوف، فرمانده روس دریای سیاه، او در تماسی ویدیویی دیده شد.

منابع اوکراینی هفته گذشته در جریان یک حمله موشکی بی‌سابقه به مقر نیروی دریایی روسیه در شبه‌جزیره کریمه اعلام کردند که ویکتور سوکولوف، فرمانده ناوگان این کشور، در دریای سیاه کشته شده است.

رویترز گزارش داده است که تصویر سوکولوف روز سه‌شنبه، یک روز پس از آن که نیروهای ویژه اوکراین خبر کشته شدن او را اعلام کردند، در نشست رهبران دفاعی از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد.
 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ویدیو و عکس‌هایی که وزارت دفاع روسیه از سوکولوف منتشر کرده است، او یکی از چندین فرمانده ناوگان است که گویا به جلسه حضوری سرگئی شویگو، وزیر دفاع، و سایر روسای ارتش می‌پیوندد، هرچند در این ویدیو‌ها او صحبت نمی‌کرد. زمان فیلمبرداری این ویدیو نیز مشخص نیست.

خبرگزاری فرانسه، روز ۲۵ سپتامبر (سوم مهر)، به نقل از بیانیه نیروهای نظامی ویژه اوکراین در رسانه‌های اجتماعی نوشت: «در جریان این حمله‌ ۳۴ افسر، از جمله فرمانده ناوگان روسیه در دریای سیاه، کشته شده‌اند». این منبع می‌افزاید که ۱۰۵ نظامی دیگر روسیه نیز مجروح شده‌اند.

مرگ سوکولوف می‌تواند ضربه‌ای عظیم به ارتش روسیه محسوب شود که در ماه‌های اخیر در بندر سواستوپل هدف حمله‌های بی‌امان ارتش اوکراین بوده است.

کی‌یف شدت این حمله را بسیار سنگین خواند، به حدی که پایگاه نظامی مذکور بازسازی‌شدنی نیست.

بیشتر از جهان