هفته‌های داغ لیگ برتر جزیره؛ منچستر رکورد زد، لیورپول احیا شد، آرسنال جا ماند

یورگن کلوپ از حضور دوباره در کورس قهرمانی و همچنین بازگشت باشکوه داروین نونیز بسیار خوشحال است

تساوی ۲ــ‌۲ آرسنال با تاتنهام در لیگ جزیره‌ــ AFP

در هفته ششم از لیگ برتر جزیره در انگلستان، دربی حساس لندن میان تیم مدعی آرسنال و تاتنهام در ورزشگاه خانگی توپچی‌ها با نتیجه مساوی ۲ــ۲ پایان یافت. آرسنال در این مسابقه دو بار از حریفش پیش افتاد ولی هر بار سون هیونگ مین، کاپیتان کره‌ای اسپرزها، بازی را به تساوی کشاند.

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، که امسال با خریدهای گران‌قیمت، تیمش را برای کسب عنوان قهرمانی لیگ جزیره آماده کرده است، بعد از توقف در بازی خانگی مقابل تاتنهام گفت که تیمش بعد از خوردن گل دوم از نظر روحی جسارت حمله را از دست داد.

او که پس از قرار گرفتن آرسنال در جایگاه پنجم جدول سخن می‌گفت، افزود: «ما از اینکه سه امتیاز را نگرفتیم ناراحت و ناامیدیم. به‌خصوص وقتی که دو بار جلو افتادیم. گل دوم آن‌ها هم بسیار غافلگیرانه بود. این شد که دیگر می‌ترسیدیم حمله کنیم و وقتی کیفیت آن‌ها را در حمله و ضعف خودمان را در تمام‌کنندگی دیدیم، محافظه‌کار شدیم. انرژی ابتدایی بچه‌ها بی‌نظیر بود اما در ادامه تمرکز نداشتیم؛ چیزی که در برابر تاتنهام با این کیفیت خوب شدیدا به آن نیاز داشتیم.»

دکلان رایس، ستاره انگلستانی آرسنال، نیز بین دو نیمه به دلیل مصدومیت زمین را ترک کرد تا توپچی‌ها اکنون به‌شدت نگران ستاره گرانقیمتشان باشند؛ بازیکنی که با قراردادی پنج ساله به مبلغ ۱۰۰ میلیون پوند از وستهام خریداری شد تا حالا به گران‌ترین بازیکن انگلیستانی تاریخ فوتبال تبدیل شود.

آنگه پوستکوگلو، سرمربی تاتنهام، نیز پس از پایان بازی، از ضربه پنالتی که بعد از برخورد توپ به دست رومرو، علیه تیمش گرفته شد، ناراحت بود و گفت که ظاهرا برای خطای هند در محوطه جریمه قانون مشخصی وجود ندارد.

این مربی استرالیایی که در ابتدای فصل، ستاره بزرگی به نام هری کین را از دست داد و تیمش در رده چهارم قرار دارد، افزود: «ظاهرا داوران برخورد توپ به دست را گاهی دلبخواهی پنالتی می‌گیرند و گاهی پنالتی اعلام نمی‌کنند. امیدوارم در بازی‌های بعدی هم اشتباه مشابهی به سود تیم ما رخ دهد. شخصیت و مقاومتی که در این بازی نشان دادیم و ایمانی که به خودمان داشتیم، مثال‌زدنی بود. سون هم چه به عنوان رهبر تیم و چه به عنوان فوتبالیست، همیشه بی‌نظیر بود و او حالا باید نقش شماره ۹ تاتنهام را به عهده بگیرد. برای سون هیونگ مین قبل از هر چیز تیم اهمیت دارد و من واقعا نمی‌دانم چطور از او تعریف کنم. سون بی‌نظیر است.»

در دیگر دیدار روز یکشنبه، لیورپول هم در آنفیلد موفق شد وستهم را ۱ــ۳ شکست بدهد تا به جایگاه دومی و به فاصله دوامتیازی منچسترسیتی صدرنشین برسد. گل‌های لیورپول در این بازی را محمد صلاح، داروین نونیز و دیوگو ژوتا به ثمر رساندند تا یورگن کلوپ از حضور دوباره در کورس قهرمانی و همچنین اینکه پس از یک سال انتقاد، داروین نونیز با این گلزنی ارزش‌هایش برای لیورپول را به رخ کشید، خوشحال باشد.

کلوپ پس از مسابقه از عملکرد نونیز را ستود و گفت: «او در چند هفته گذشته گام‌های بزرگی برداشت و به یک تهدید واقعی برای رقبا تبدیل شد. همه شما گل را دیدید. بسیار چشمگیر بود، نه؟ خیلی قوی بود. او همیشه در دسترس بوده و در حال حاضر برای ما بسیار مهم است بازیکنی داشته باشیم که بتواند توپ را حمل کند. شاید وظایف دفاعی او هم مهم‌ترین تفاوتش با سایر بازیکنان باشد.»

در دیگر دیدار مهم روز یکشنبه نیز چلسی در ادامه ناکامی‌های زنجیره‌ای و علی‌رغم خریدهای گران‌قیمت و خانه‌تکانی، در ورزشگاه خانگی با یک گل از استون‌ویلا شکست خورد تا شاگردان پوچتینو به جایگاه عجیب چهاردهم در جدول سقوط کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته که چلسی در دقیقه ۵۶ با یک اتفاق بد مواجه شد؛ وقتی گوستو، مدافع راست این تیم، به‌ دلیل تکل روی پای دینیه، پس از مشورت داور با کمک‌داور ویدیویی و بازبینی صحنه، کارت قرمز دریافت کرد تا آبی‌ها بعد از ۱۰ نفره‌ شدن، کمی عقب بکشند و در نهایت در دقیقه ۷۳ با گل اولی واتکینز شکست تلخی متحمل شوند؛ شکستی که بنا بر گزارش رسانه‌های بریتانیایی، پوچتینو را تا آستانه اخراج هل داده است.

منچسترسیتی، لیورپول، برایتون، تاتنهام، آرسنال و استون‌ویلا اکنون شش تیم بالایی جدول لیگ برتر جزیره‌اند.

در لالیگای اسپانیا نیز رئال مادرید در کمال شگفتی، دربی مادرید مقابل اتلتیکو را با نتیجه سه‌ بر یک واگذار کرد تا پس از بارسلونا و خیرونای ۱۶ امتیازی و بعد از اولین شکست در این فصل، با ۱۵ امتیاز به رده سوم سقوط کند.

از سوی دیگر بارسلونا در حالی که تا دقیقه ۸۰،  دو بر هیچ از سلتاویگو عقب بود، ظرف هشت دقیقه با یک کام‌بک رویایی سه گل وارد دروازه حریف کرد و این بازی سخت و حساس را با دو گل لواندوفسکی و یک گل کانسلو به سود خود به پایان برد.

در دیگر لیگ‌های مهم اروپا، اکنون بایرن مونیخ با ۱۳ امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به بایر لورکوزن، در صدر قرار دارد و شاگردن ژابی آلونسو در لورکوزن با ارائه نمایش‌هایی جذاب باوارایی‌ها را تعقیب می‌کنند.

در پایان هفته پنجم سری‌آ ایتالیا، اینترمیلان با بردهایی قاطع در هر پنج بازی و کسب ۱۵ امتیاز صدرنشین است و سپس تیم دیگر شهر میلان با ۱۲ امتیاز در رتبه دوم قرار گرفته است. یوونتوسی‌ها پرافتخار این هفته با باخت چهار بر دو مقابل ساسولو و با ۱۰ امتیاز در رده چهارم جای گرفته‌اند و باید منتظر ماند و دید که آیا به روزهای باشکوهشان بازخواهند گشت یا خیر.

در آخر و در لوشامپیونه فرانسه، تیم پرهزینه و متمول پاری‌سن‌ژرمن در حالی که با نتیجه چهار بر هیچ توانست مارسی، رقیب سنتی خود، را شکست دهد، با ۱۱ امتیاز به رتبه سوم جدول رسید تا در فاصله دو امتیازی تا صدر جدول، امسال نیز بخت اصلی کسب عنوان قهرمانی محسوب شود.

بیشتر از فوتبال