سقوط مقبولیت بایدن در دو نظرسنجی هشدار دهنده

مجموع نظرسنجی‌های ان‌بی‌سی و ای‌بی‌سی/واشینگتن‌پست نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از رای‌دهندگان از سیاست‌های اقتصادی و مهاجرتی بایدن رضایت ندارند

دو نظرسنجی که به تازگی منتشر شده است، نتایج هشداردهنده‌ای برای جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به همراه دارد. مجموع این نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که تعداد قابل توجهی از رای‌دهندگان آمریکایی از سیاست‌های اقتصادی و مهاجرتی بایدن رضایت ندارند و همچنین مساله سن او، یک نگرانی به‌شمار می‌رود.

نظرسنجی مشترک واشینگتن‌پست/ای‌بی‌سی و نظرسنجی دیگری که ان‌بی‌سی انجام داده است، نشان می‌دهد که نرخ عدم مقبولیت جو بایدن به ۵۶ درصد رسیده است که یک نشانه خطرناک برای حزب دمکرات به‌شمار می‌رود که قرار است بایدن نامزد آن باشد. این درحالی است که دونالد ترامپ، در اغلب نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

گری لنگر در تحلیل نظرسنجی واشینگتن‌پست، ای‌بی‌سی می‌گوید که نتایج بدتر از هر رئیس‌جمهوری دیگری از زمان رونالد ریگان در سال ۱۹۸۶ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نظرسنجی ان‌بی‌سی نیز بیشترین نرخ عدم مقبولیت بایدن از زمان آغاز دوره ریاست‌جمهوری‌اش را به نمایش گذاشته است.

اغلب شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مشترک واشینگتن‌پست و ای‌بی‌سی می‌گوید که از سیاست‌های بایدن در زمینه اقتصاد، قیمت مواد غذایی، انرژی و بنزین، نرخ بیکاری و دستمزد رضایت ندارد. در این نظرسنجی ۹۱ درصد رای‌دهندگان از قیمت غذا و ۸۷ درصد از قیمت انرژی ابراز نگرانی کرده‌اند و ۷۴ درصد هم می‌گویند درباره وضعیت اقتصادی آمریکا نگرانند. ۷۵ درصد هم از دستمزدها انتقاد داشتند.

در نظرسنجی ان‌بی‌سی، ۵۰ درصد رای دهندگان گفته‌اند که از وضعیت اقتصادی «خیلی ناراضی‌اند.» در نظرسنجی ای‌بی‌سی و واشینگتن پست ۷۴ درصد رای‌دهندگان گفته‌اند وضعیت اقتصادی «خیلی خوب نیست» یا «ضعیف» است.

به گفته لنگر، سن بایدن ۸۰ ساله به وضوح برای رای‌دهندگان نگران‌کننده است و او عملکرد بدی در اقتصاد و بحران مهاجرت داشته است.

در نظرسنجی ای‌بی‌سی و واشینگتن‌پست فقط ۲۳ درصد رای‌دهندگان گفته‌اند که سیاست‌های مهاجرتی بایدن در مرزهای جنوبی آمریکا که در روزهای اخیر با رکورد ورود مهاجران غیرقانونی مواجه بوده را تایید می‌کنند.

بیشتر از جهان