دیدار متقی با چند نماینده حزب راست افراطی «آزادی اتریش» در کابل

طالبان ادعا کردند که اعضای حزب آزادی اتریش وضع افغانستان را «خوب» توصیف کرده‌اند

دیدار هیئت حزب راست افراطی اتریش از وزارت خارجه طالبان-Twitter/@HafizZiaAhmad1

وزارت خارجه طالبان روز یکشنبه دوم مهر (۲۴ سپتامبر) اعلام کرد که چند نماینده حزب راست افراطی «آزادی اتریش» با امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان، در کابل دیدار کرده‌اند. 

امیرخان متقی خطاب به این نمایندگان گفت: «خوشحالم که وضع افغانستان را از نزدیک و به شکل واقعی می‌بینند. وضع افغانستان با آنچه در رسانه‌ها نشان داده و گفته می‌شود بسیار متفاوت است.» 

در بیانیه وزارت خارجه طالبان آمده است که امیرخان متقی در مورد ارائه خدمات کنسولی به‌منظور حل مشکلات شهروندان افغان در وین، پایتخت اتریش، نیز با این نمایندگان صحبت کرده و خواستار حل مشکلات این شهروندان شده است. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که اعضای حزب آزادی اتریش وضع افغانستان را «خوب» توصیف کرده‌اند. در این بیانیه گفته شده است: «اعضای حزب آزادی اتریش به نوبت در این نشست صحبت کردند و همه آن‌ها وضع افغانستان را بسیار بهتر از آنچه قبل از ورود [به کابل] از رسانه‌ها شنیده بودند توصیف کردند.» 

در این بیانیه از قول آقای یوهانس، عضو حزب آزادی راست افراطی اتریش، آمده است که حکومت طالبان امنیت جهانی را تضمین کرده و به چهار دهه مشکلات در افغانستان پایان داده است، اما به رسمیت شناخته نشده است.  

طالبان ادعا کردند که اعضای این حزب اطمینان داده‌اند که «تصویری واقعی» از اوضاع کنونی افغانستان به اروپا ارائه کنند و آن را با مقام‌ها و اعضای اتحادیه اروپا به اشتراک بگذارند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعضای حزب راست افراطی اتریش هنوز در مورد دیدار با مقام‌های طالبان در کابل ابراز نظر نکرده‌اند. این حزب از سیاست‌های ضد مهاجران و مسلمانان در اروپا پیروی می‌کند. 

حکومت طالبان با صدور فرمان‌های متعدد زندگی را برای شهروندان افغانستان و به‌ویژه زنان دشوار کرده است. زنان در حکومت طالبان با تبعیض جنسیتی مواجه‌اند. طالبان بیشتر زنان را از حق کار و آموزش محروم کرده‌اند. در نتیجه، این زنان در انزوا و گوشه‌نشینی در خانه‌ها به سر می‌برند.

بیش از دو سال از حکومت طالبان در افغانستان می‌گذرد. در این مدت، حکومت آن‌ها را هیچ کشوری به رسمیت نشناخته است. اما طالبان برای گسترش تماس و تعامل با کشورهای جهان تلاش زیادی کرده‌اند.

بیشتر از جهان