همزمان با حمله‌های موشکی سپاه، خاکسپاری سلیمانی در کرمان انجام شد

شمار جان‌باختگان مراسم تشییع سلیمانی در کرمان به 78 نفر رسید

مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس که روز گذشته به دلیل ازدحام جمعیت به تعویق افتاد، در ساعات اولیه بامداد امروز (چهارشنبه) و همزمان با حمله‌های موشکی سپاه به پایگاه‌های آمریکا در عراق انجام شد.

به گزارش مهر تدفین سلیمانی در گلزار شهدای کرمان و در کنار مزار شهید یوسف الهی انجام شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه، قاسم سلیمانی در جریان حمله پهپادی نیروهای آمریکایی به خودروی حامل او و همراهانش در حال خروج از فرودگاه بغداد کشته شد.

بامداد امروز نیز سپاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در انتقام خون سلیمانی علیه دو پایگاه نظامی آمریکا درعراق حمله‌های موشکی سنگین انجام داده است.

مراسم تدفین سلیمانی قرار بود روز سه‌شنبه برگزار شود ،اما پس از افزایش ازدحام جمعیت و کشته شدن ده‌ها نفر زیر دست و پا، اعلام شد مراسم خاکسپاری او روز چهارشنبه برگزار می‌شود.

با این حال این مراسم در ساعات اولیه بامداد و در حالی که هوا هنوز تاریک بود انجام شد و سلیمانی  همزمان با حمله‌های موشکی سپاه  دفن شد. 

بنا به گزارش‌ها تعداد جان باختگان در ازدحام جمعیت  مراسم تشییع سلیمانی در کرمان به ۷۸ نفر رسیده و تعداد مصدومان هم بیش از ۲۰۰  نفر اعلام شده است.

گزارش‌ها حکایت از این دارد که خانواده‌های بسیاری در مراکز درمانی به دنبال آشنایان خود هستند. مقامات اعلام کرده‌اند که بیشتر جان‌باختگان در کرمان «مرد» بودند. گفته می‌شود که در میان جان‌باختگان کسانی از سنین مختلف هم بوده‌اند.  

پیش از این و با شروع مراسم خاک‌سپاری قاسم سلیمانی در کرمان رئیس سازمان اورژانس کشور گفته بود: «متاسفانه بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت تشییع کننده در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی از مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.» 

پیرحسین کولیوند در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما تصریح کرد: در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم و به محض مشخص شدن شرایط جسمی مصدومان  اطلاعات تکمیلی از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خبرهای این حادثه را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند.

 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر فراکسیون امید مجلس، خواستار ارایه گزارشی از سوی وزیران کشور و اطلاعات درباره کشته شدن شماری از شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع قاسم سلیمانی در کرمان شد. در بیانیه‌ای که از سوی این فراکسیون منتشر شده آمده: «با توجه به پیش‌بینی گستردگی جمعیت و تجربه برگزاری مراسم پرشور تشییع در شهرهای مختلف انتظار می‌رفت مقامات استانی، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کنند تا چنین حادثه‌ای رخ ندهد»

به گزارش «انتخاب»، بر اساس گزارش خبرگزاری ها، ‌جمعیت شرکت کنندگان در مراسم تشییع سلیمانی که از نخستین ساعات صبح امروز در خیابان‌های کرمان دیده می‌شود، بیسابقه بوده است.

روز گذشته نیز ایسنا گزارش داده بود از ابتدای آغاز استقرار نیرو‌های امدادی در طول مسیر تشییع  قاسم سلیمانی، نیرو‌های اورژانس به ٥٩٧ نفر امدادرسانی کردند.

بنابر این گزارش ٥٣٤ نفر توسط تکنسین‌ها در محل درمان شدند و ٦٣ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

بیشتر از