بی‌اعتمادی تیم امنیتی رهبر کره شمالی به همتایان روس

پوتین روز چهارشنبه در مرکز پرتاب فضایی وستوچنی، در شرق روسیه، میزبان کیم جونگ اون بود

در تصویرهای ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود که تیم امنیتی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در دومین سفر او به روسیه، صندلی‌ای را که مسئولان امنیتی روسیه برای نشستن او در نظر گرفته‌اند با دقت و وسواس بررسی می‌کند.

روزنامه دیلی‌ میل روز چهارشنبه ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) ضمن انتشار ویدئویی نوشت که به‌ نظر می‌رسد اعضای تیم امنیتی کره شمالی به همتایان روس خود «اعتماد کامل» ندارند و خودشان با دقت صندلی کیم جونگ اون را برای یافتن هرگونه خطر احتمالی، از جمله «تله انفجاری»، وارسی کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، روز چهارشنبه در مرکز پرتاب فضایی وستوچنی، در شرق آن کشور، میزبان رهبر کره شمالی بود. بر اساس گزارش‌ها، این دیدار چهار ساعت طول کشید.

بر اساس ویدئو کوتاهی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، یکی از اعضای تیم امنیتی کره شمالی با دستکش و دستمالی‌ سفید، صندلی سیاه‌رنگ کیم جونگ اون را پاک می‌کند و سپس با ابزاری که‌ به‌ نظر می‌رسد فلزیاب یا وسیله‌ای امنیتی باشد، صندلی رهبر کره شمالی را وارسی می‌کند. استحکام یا مقاومت صندلی کیم جونگ اون نیز ارزیابی می‌شود.

سفر رهبر کره شمالی به روسیه و دیدار او در روز چهارشنبه‌ با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌‌المللی داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رهبر کره شمالی به‌ندرت از کشورش خارج می‌شود. در روزهای گذشته، این دومین سفر او به روسیه، آن هم در گرماگرم جنگ اوکراین و نیازهای روسیه به تجهیزات نظامی، با گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌های بسیاری همراه بوده است.

در این میان، ارتش کره شمالی، هم‌زمان با دیدار کیم جونگ اون و پوتین، دو موشک بالستیک شلیک کرد.

مقام‌های روسیه پیش‌تر اعلام کرده بودند ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به کره شمالی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه پیونگ‌یانگ ممکن است محور گفت‌وگوهای دو طرف باشد.

به نظر بسیاری از کارشناسان، نیاز کره شمالی به فناوری و واردات انرژی از روسیه و نیاز روسیه به تجهیزات نظامی کره شمالی دو کشور را به یکدیگر نزدیک کرده است.

بیشتر از جهان