پنج زن مسلح عضو داعش در پنجاب پاکستان بازداشت شدند

پلیس پاکستان می‌گوید که این زنان در فعالیت‌های تروریستی در این کشور دست داشته‌اند

نیروهای امنیتی پاکستان در ایست بازرسی در شهر اسلام‌آباد-ABDUL MAJEEDAFP

 بخش مبارزه با تروریسم پلیس پنجاب در پاکستان، روز شنبه ۱۱ شهریور، اعلام کرد که پنج زن عضو داعش با تجهیزات نظامی، پول نقد، گوشی همراه و برگه‌های تبلیغ برای داعش، بازداشت شدند. این زنان در منطقه شیخوپوره شهر لاهور بازداشت شدند و برای انجام تحقیقات بیشتر تحت نظارت ویژه پلیس قرار دارند.

در بیانیه دفتر مبارزه با تروریسم پلیس پنجاب آمده است: «این زنان در فعالیت‌های داعش مشارکت و در برنامه‌های تروریستی در سراسر کشور [پاکستان] دست داشته‌اند.»

دفتر مبارزه با تروریسم پلیس پنجاب از این زنان به نام‌های ایمن، فاخره، جوریه، سعدیه و فائزه  نام‌ برده و در مورد هویت آنان اطلاعات بیشتری ارائه نکرده است.

براساس این بیانیه، پرونده فعالیت‌های تروریستی برای این زنان تشکیل شده است و آنان در مکان خاصی تحت نظارت قرار دارند.

این نخستین‌ بار است که یک گروه پنج نفره از زنان مسلح عضو داعش در پاکستان بازداشت می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ماه‌های اخیر نیروهای امنیتی پاکستان شمار زیادی از افراد را به‌اتهام تلاش برای سازماندهی حمله‌های تروریستی در پاکستان بازداشت کرده‌اند. بیشتر افراد بازداشت‌شده عضو تحریک طالبان پاکستان، بزرگ‌ترین سازمان شبه‌نظامی مخالف دولت پاکستان‌اند. شماری از افراد نیز به‌اتهام عضویت در داعش خراسان که در افغانستان و پاکستان فعالیت می‌کند بازداشت شده‌اند.

در دو سال گذشته و به‌ویژه پس از بازگشت طالبان افغانستان به قدرت، موج حملات تروریستی و ناآرامی‌ها در داخل پاکستان به گونه کم‌‌سابقه‌ای افزایش یافته است. داعش در مجله هفتگی خود، «النباء»، پیوسته از حمله به مواضع نیروهای دولتی پاکستان و طالبان افغان خبر می‌دهد.

هرچند در ماه‌های اخیر شمار این حمله‌ها کاهش یافته است، اما حملاتی مانند مین‌گذاری، ترورهای هدفمند و همچنین تبلیغ برای جلب و جذب نیرو همچنان گسترده است.

آمار دقیق اعضای داعش خراسان در افغانستان و پاکستان مشخص نیست، اما ارقام احتمالی که نهادهای پژوهشی و همچنین شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر کرده‌اند، تعدا افراد فعال در این گروه را حدود دو تا چهار هزار نفر تخمین می‌زنند. سازمان‌های امنیتی برخی کشورها از‌جمله روسیه معتقدند که شمار اعضای داعش پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان افزایش یافته است.

ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور افغانستان، سال گذشته شمار اعضای داعش را در افغانستان حدود شش هزار دانست و گفت این شمار در زمان بازگشت طالبان به قدرت، دو هزار نفر بود.