ملکه رانیا تولد ۵۳ سالگی خود را با زنان کارآفرین اردنی جشن گرفت

سال گذشته برای هاشمی‌ها پر از رویدادهای شاد بود

امسال ملکه رانیا به حمایت از پناهندگان در اردن و فراتر از مرزهای آن ادامه داد-facebook/QueenRania

ملکه رانیا آل عبدالله تولد ۵۳ سالگی خود را همراه با زنان کارآفرین اردنی جشن گرفت.

ملکه فلسطینی‌تبار دربار هاشمی، روز پنجشنبه ۳۱ اوت، ۵۳ ساله شد. او که در قامت ملکه اردن حضور پررنگی در فعالیت‌های اجتماعی دارد، روز گذشته در بخشی از تلاش‌هایش برای حمایت و برجسته کردن فرصت‌های توانمندسازی اقتصادی زنان، از آشپزخانه خانگی فیریال کوفهی در روستای حور، اربید، بازدید کرد.

او در این دیدار پیراهن سنتی اردنی -با گلدوزی‌های بنفش و نقش گل زنبق بر زمینه سفید- به تن داشت و شال هماهنگی هم با طرح زیتون به گردن انداخته بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 سال گذشته برای خانواده سلطنتی اردن پر از شادمانی بود، ازجمله جشن ازدواج ولیعهد شاهزاده حسین، ازدواج امیره ایمان بنت عبدالله دوم، فارغ‌التحصیلی امیره سلما بنت عبدالله دوم از دانشگاه و فارغ‌التحصیلی شاهزاده هاشم بن عبدالله دوم از مدرسه.

ملک عبدالله و ملکه رانیا در روزها و هفته‌های قبل از عروسی فرزندانشان، مشتاق بودند شادی خود را با مردم کشورشان به اشتراک بگذارند و مردم اردن را در جشن‌های مختلف به مناسبت ازدواج پسر اول و دختر بزرگشان شرکت دهند.

ملکه رانیا میزبان حنابندان برای امیره ایمان بود و همچنین یک مهمانی شام به افتخار همسر ولیعهد، امیره رجوه الحسین، برگزار شد، جایی که ملکه و اعضای خانواده سلطنتی با زنانی از سراسر ۱۲ استان اردن همراه شدند تا این دو مناسبت فرخنده را جشن بگیرند. هر دو رویداد غنای فرهنگ اردن را نشان دادند و میزبانان مهمانی خود را با رقص و آواز سنتی اردنی و فلسطینی گرم کردند.

ملکه رانیا در ماه رمضان هم‌زمان با ماه مارس گذشته، برای دومین سال متوالی، برای ۵۰۰ زن از سراسر اردن حج عمره ترتیب داد و خود نیز در این سفر زیارتی به آن‌ها ملحق شد. ملکه رانیا، دسامبر ۲۰۲۲، برای روشن کردن درخت کریسمس Fuheis در میان اعضای اقلیت مسیحی اردن حضور پیدا کرد.

ملکه رانیا به دعوت ملکه کامیلا در مراسمی در کاخ باکینگهام لندن با هدف افزایش آگاهی در مورد خشونت علیه زنان و دختران شرکت کرد. او همچنین درحالی‌که به ملک عبدالله و ولیعهد حسین در سفر به واشینگتن دی‌سی پیوسته بود، با جیل بایدن، بانوی اول ایالات‌متحده، در کاخ سفید دیدار کرد.

ملکه همچنین در اجلاس وب ۲۰۲۳ (Web Summit) در لیسبون، پرتغال، صحبت کرد و به مشکلات بالقوه افزایش اتکای بشریت به فناوری پرداخت.

اردن میزبان جمعیت چندمیلیونی پناهندگان فلسطینی است. ملکه رانیا در سال جاری به حمایت از پناهندگان در اردن و فراتر از مرزهای آن ادامه داد. در نشست ابتکار جهانی کلینتون در نیویورک، او توضیح داد که بحران پناهندگان «فقط یک بحران انسانی کوتاه‌مدت نیست»، بلکه یک «بحران توسعه انسانی» است که نیازمند راه‌حل‌های بلندمدت با تمرکز بر رشد و ایجاد تحمل، پایداری و ایجاد شغل است.

ملکه رانیا در کنار ملک عبدالله، ماه مه ۲۰۲۳، در مراسم تاج‌گذاری شاه چارلز سوم و ملکه کامیلا در لندن شرکت کرد. او در ماه سپتامبر در مراسم خاک‌سپاری ملکه فقید، الیزابت دوم، نیز حضور یافته بود.

بیشتر از زندگی