پیامی به ایران؛ آمریکا و اسرائیل مجموعه‌ای از مانورهای مشترک برگزار می‌کنند

به گزارش تایمز اسرائیل، قرار است در یکی از این مانورها حمله احتمالی مشترک اسرائیل و آمریکا به تاسیسات هسته‌ای ایران شبیه‌سازی شود

دو کشور دفاع موشکی و شبیه‌سازی حملات را به همراه اقدامات دیگر نظامی به طور مشترک تمرین خواهند کرد-IDF

بنابر گزارش اسرائیل هیوم، ارتش‌های اسرائیل و آمریکا قرار است در ماه‌های آینده مجموعه‌ای از مانورهای نظامی مشترک ازپیش برنامه‌ریزی شده برگزار کنند.

این دو کشور دفاع موشکی و شبیه‌سازی حملات را به همراه اقدامات دیگر نظامی به طور مشترک تمرین خواهند کرد.

باوجود تنش‌های موجود میان دولت بایدن و نتانیاهو، به ویژه از زمانی که ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده مسئولیت روابط نظامی با اسرائیل را رسما از ستاد فرماندهی اروپایی آمریکا تحویل گرفته، همکاری نظامی میان واشنگتن و تل‌آویو افزایش یافته است. در نتیجه افزایش همکاری‌ها، اسرائیل درحال حاضر در بسیاری از تمرینات نظامی در کنار دیگر کشورهای خاورمیانه شرکت می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات اسرائیلی تاکید دارند که به‌رغم اختلافات سیاسی، پیوند میان ایالات متحده و اسرائیل به قوت همیشگی خود باقی است. مانور مشترک آمریکا و اسرائیل به ویژه با توجه به تهدید هسته‌ای ایران از اهمیت برخوردار است و باعث تقویت بازدارندگی اسرائیل در منطقه می‌شود. ارتش اسرائیل و ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در ماه ژانویه بزرگترین تمرین نظامی مشترک تاریخ دو کشور را با عنوان «جونیپر اوک ۲۰۲۳» برگزار کردند.

بنابر اعلام مقامات اسرائيلی این مانور نخستین مورد از تمرین‌های نظامی مشترک برنامه‌ریزی شده در سال جاری بود. به گزارش کانال ۱۲ اسرائیل، یکی از رزمایش‌های پیش روی ارتش این کشور با هدف آماده‌سازی اسرائیل برای حملات موشکی چند‌جانبه برگزار خواهد شد. قرار است آمریکا برای این تمرین نظامی تعدادی سامانه موشکی پاتریوت را به همراه دیگر سامانه‌های رهگیری موشک به اسرائیل منتقل کند.

به گزارش تایمز اسرائیل، قرار است در یکی از این مانورها حمله احتمالی مشترک اسرائیل و آمریکا به تاسیسات هسته‌ای ایران شبیه‌سازی شود.

بیشتر از جهان