راز لباس عروسی مگان مارکل فاش شد

یک یادگاری شخصی در لبه پیراهن پنهان شده بود

مراسم ازدواج مگان مارکل و شاهزاده هری در نمازخانه سنت جورج قلعه وینزر، ۱۹ مه ۲۰۱۸‌ـ Owen Humphreys/AFP

مشخص شده است پیراهن عروسی سلطنتی مگان مارکل بیش از آنچه بود که به چشم دیده می‌شود.

کلر وایت کلر، طراح لباس دوشس ساسکس، در مصاحبه‌ای که ۲۵ اوت منتشر شد، به نشریه ونیتی فر در مورد زیورهای ظریفی گفت که پنج سال پیش در روز بزرگ این عضو خانواده سلطنتی، در پیراهن ابریشمی سفارشی پنهان کرده بود. وقتی مگان ۴۲ ساله در نمازخانه سنت جورج قلعه وینزر با شاهزاده هری ۳۸ ساله ازدواج کرد، سنت فراموش نشد.

کلر توضیح داد که این زوج نه تنها به رسم عروسی دیرینه قرار دادن «شیئی آبی» عمل کردند بلکه در عروسی‌شان، به احترام اولین قرارشان، تکه‌ای از پیراهنی را که مگان پوشیده بود گنجاندند.

این طراح بریتانیایی مد اعتراف کرد: «ما در اصل آن را داخل لبه پیراهن عروسی دوختیم، بنابراین او تنها کسی بود که از وجودش خبر داشت. یک تکه پارچه کوچک کتان شطرنجی آبی بود. یک یادگاری شخصی بی‌نقص که یواشکی داخل پیراهن پنهان شده بود.»

از آن‌جا که کلر آن زمان سمت اولین مدیر هنری زن ژیوانشی را برعهده داشت، لباس مگان آمیزه‌ای از ته‌مایه سبک کلاسیک این نام تجاری و تمایل عروس به سادگی بود. کلر به این خبرگزاری گفت مگان می‌خواست پیراهن تجسم «ظرافتی همیشگی و منسوخ‌نشدنی» باشد بدون اینکه «بیش از اندازه زنانه» یا خیلی نازل به نظر برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلر به درخواست دوشس اشاره کرد: «آن سبک راحت آمریکایی، که واقعا حس طراوت و شخصی بودن می‌دهد. اما خیلی قوی نباشد. خاص هیچ دهه مشخصی نباشد.»

این لباس که سرشانه‌اش باز و آستین‌‌بلند بود، با یک تاج الماس‌نشان که تور ظریف بلند را روی سر مگان نگه می‌داشت و یک جفت کفش پاشنه‌بلند سفید نوک‌تیز همراه بود. برآورد می‌شود پیراهن مگان به‌تنهایی بیش از ۲۶۵ هزار دلار هزینه داشته است. در این بین، طراحی پروسواس تور عروس حدود ۴۰۰۰ ساعت وقت گرفت تا نمایانگر تمام ۵۳ کشور تشکیل‌دهنده اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع باشد.

گرچه مگان و شوهرش سرانجام در سال ۲۰۲۰ از وظایف سلطنتی‌شان کناره‌گیری کردند، او دو سال پیش‌تر با تجلیل از تک‌تک این کشورها، «نقش جدیدش» را پذیرفته بود. کلر اشاره کرد: «احساس می‌کرد انگار بخشی از هرکدام از آن کشورها را همراه خودش به راهرو محراب کلیسا می‌آورد.»

او ادامه داد: «به این ترتیب نقش جدیدش‌ــ و آن پل به نقش جدید‌ــ در آنچه به تن داشت مجسم شده بود. هر دو ما، احساس می‌کردیم امضایی واقعا زیبا بود، و فکر می‌کنم حتی شاهزاده هری از این ایده‌ که ما واقعا سعی کردیم برای تمام افراد آن مراسم چیزی داشته باشیم هیجان‌زده بود.»

مگان تاکنون همواره توانایی کلر در خلق پیراهن رویایی‌اش را تحسین کرده است. در سال ۲۰۱۸، او پیامی برای نمایشگاه عروسی سلطنتی قلعه وینزر ضبط کرد، که در آن در مورد تجربه شگفت‌انگیز کار با این طراح مشهور صحبت کرده بود.

مادر آرچی هریسون چهار ساله و لی‌لی‌بت دایانای دو ساله تجربه‌اش را این‌گونه شرح داد: «موضوع حیرت‌انگیز در کار با کلر این بود که گاهی می‌بینی طراح‌ها سعی دارند تو را به سمتی متفاوت برانند. اما کلر به آنچه می‌خواستم در آن روز ببینم کاملا احترام گذاشت، و می‌خواست آن را برایم خلق کند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی