شورای عالی امنیت ملی: انتقام خواهیم گرفت

جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی با انتشار بیانیه‌ای خاتمه یافت

آیت الله خامنه‌ای برای اولین بار در جلسه اضطرای شورای امنیت ملی، جمهوری اسلامی شرکت کرد - عکس از رسانه‌ها

شورای عالی امنیت ملی ایران پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، جلسه‌ای فوق‌العاده برگزار کرد که ریاست آن را آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، به عهده داشت.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، هیچ خبری از محتوای این جلسه به رسانه‌ها درز نکرد و مشخص نشد که واکنش جمهوری اسلامی به کشته شدن مهم‌ترین چهره نظامی‌اش چه خواهد بود.

این شورا در انتهای جلسه خود فقط به انتشار یک بیانیه کفایت کرد. در این بیانیه وعده داده شده که «در زمان و مکان مناسب» انتقام سختی از عاملان این عملیات گرفته خواهد شد: « همان‌گونه که مقام معظم رهبری در پیام خود فرمودند، انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون پاک سردار سلیمانی آغشته کردند. این جنایتکاران با انتقام سخت منتقمین خون سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسب روبه‌رو خواهند شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 در این بیانیه، کشته‌شدن قاسم سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی، «بزرگ‌ترین خطای راهبردی آن کشور در غرب آسیا» خوانده شده است: «آمریکا بداند که حمله جنایتکارانه علیه سردار سلیمانی، بزرگ‌ترین خطای راهبردی آن کشور در منطقه غرب آسیا بوده و آمریکا از تبعات این اشتباه محاسباتی به‌آسانی رهایی نخواهد یافت.»

در این بیانیه بدون نام بردن از اسرائیل و عربستان، به شکل تلویحی خطاب به «آنانی که به این جنایت دل خوش کرده‌اند» اعلام شده که این گونه اقدامات «جمهوری اسلامی ایران را در تداوم بدون تنازل سیاست مقاومت فعال قوی‌تر» کرده و «تلخکامی» این کشورها «زود و شدید» خواهد بود.

مقامات عربستان سعودی تا کنون واکنشی به این رویداد نشان نداده‌اند ولی بنیامین نتانیاهو از این اقدام پشتیبانی کرده و گفته است که اقدام آمریکا «در دفاع از خود» و مشروع بوده است.

بیشتر از