کارمند موزه بریتانیا آثار صدها ساله را در فروشگاه آنلاین «ای‌بی»‌ می‌فروخت

سه سال پیش به موزه بریتانیا هشدار داده بودند که یکی از کارمندانش به سرقت اقلام موزه و فروش آن‌ها مشغول است

موزه بریتانیا یکی از پربازدیدترین موزه‌ها در جهان است -Daniel LEAL / AFP

بنا به گزارشی که روزنامه تلگراف منتشر کرده است، اقلام به سرقت‌رفته‌ از «موزه بریتانیا» در وب‌سایت فروش آنلاین «ای‌بی»‌ با قیمت‌هایی کمتر از ۴۰ پوند در معرض فروش گذاشته شده‌اند. 

بنا به این گزارش، قطعات و اقلام به سرقت‌رفته از جمله شامل جواهراتی از قرن ۱۵ و ۱۹ است و قیمت اصلی آن‌ها بیش از ۵۰ هزار پوند برآورد می‌شود. 

یک گزارش جداگانه تلگراف گفته بود که سه سال پیش به موزه بریتانیا هشدار داده شده بود که یکی از کارمندانش از سال ۲۰۱۶ به سرقت اقلام موزه و فروش آن‌ها مشغول بوده است. 

 یک کارشناس آثار باستانی سه سال پیش به این موزه هشدار داده و گفته بود که به یکی از کارکنان موزه مشکوک است و توانسته است رد فروشنده آثار را تا موزه بریتانیا تعقیب کند. این کارشناس گفت اینکه موزه تا همین اواخر هیچ‌گونه اقدامی علیه کارمند خاطی صورت نداده است، شوکه‌کننده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این گزارش آمده است که کارشناس هفت سال پیش با فروشنده تماس گرفت و با این ادعا که نام و هویت او برایش معلوم است او را تهدید کرد، اما فروشنده ادعا کرد که او اشتباه کرده است.

پس از کشف ماجرا درباره مفقود شدن یا آسیب دیدن جواهرات و آثار باستانی، پیتر هیگز، کارمند موزه بریتانیا، اخراج شد. به گزارش تلگراف، هیگز مدیر بخش فرهنگ‌های مدیترانه موزه بود و خانواده‌اش می‌گویند که او بی‌گناه است. کارشناس فوق گفت که هیگز را از طریق پی‌پل و توییتر ردیابی کرده است. 

موزه بریتانیا یکی از پربازدیدترین موزه‌ها در جهان است و گفته می‌شود که مدیران این موزه در حال انجام اقدام‌هایی قانونی علیه کارمند خاطی‌اند و در عین حال، بازبینی‌های امنیتی را آغاز کرده‌اند و پلیس متروپولیتن لندن نیز در حال بررسی پرونده است. 

شبکه خبری اسکای به نقل از هارتویگ فیشر، مدیر موزه بریتانیا، گفت که در نتیجه این واقعه تدابیر امنیتی را تشدید کرده است. 

جورج آزبورن، رئیس موزه بریتانیا، نیز گفت که تحقیقات مستقلی را آغاز کرده و تلاش می‌کند تا جواهرات به سرقت‌رفته را بازگرداند و از تکرار واقعه مشابه جلوگیری کند.

بیشتر از جهان