افزایش ۲۹۳درصدی جست‌و‌جوی کارگران بریتانیایی برای کار در عربستان سعودی

در میانه موجی از سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در پروژه‌های عظیمی مانند منطقه توسعه اقتصادی نئوم و برنامه‌های گردشگری گسترده دریای سرخ، علاقه به کار در این کشور افزایش پیدا کرده است

در بریتانیا، تعداد جست‌و‌جوهای اینترنتی برای مشاغل بخش سخت‌و‌ساز در عربستان سعودی ۲۹۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش وب‌سایت مدیریت ساخت‌و‌ساز (Construction Management)، این موضوع هشداردهنده است و نشان می‌دهد «کیفیت بهتر زندگی و موقعیت‌های شغلی بهتر صنعتگران بریتانیایی را وادار می‌کند دنبال کار در خارج از کشور باشند»، و عربستان سعودی در کنار استرالیا به مقصد موردعلاقه آن‌ها تبدیل شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رشد سالانه جست‌و‌جو برای مشاغل بخش ساخت‌و‌ساز در استرالیا نیز رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشته است، به‌ویژه در بخش لوله‌کشی (۱۷۱ درصد)، نقاشی (۱۵۸ درصد)، گچ‌کاری (۱۵۷ درصد)، بام‌سازی (۱۳۰ درصد)، نجاری (۱۲۹ درصد)، و کاشی‌کاری (۱۲۹ درصد).

در میانه موجی از سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در پروژه‌های عظیمی مانند منطقه توسعه اقتصادی نئوم و برنامه‌های گردشگری گسترده دریای سرخ، علاقه به کار در این کشور افزایش پیدا کرده است.

بنا بر اعلام شورای تجاری ایالات متحده آمریکا‌ـ‌عربستان سعودی، ارزش قراردادهای بسته‌شده در سال ۲۰۲۲، با رشدی ۳۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱، به ۵۱.۳ میلیارد دلار رسیده است. گلوبال دیتا پیش‌بینی می‌کند متوسط رشد سالانه بازار ساخت‌و‌ساز عربستان سعودی در فاصله سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷، حدود ۴ درصد باشد.

این در حالی است که در بریتانیا، بر اساس اعلام اداره آمار ملی، برآورد می‌شود بازده ماهانه بخش ساخت‌و‌ساز در ماه مه ۲۰۲۳، تازه‌ترین بازه زمانی که اطلاعاتش در دسترس است، ۰.۲ درصد کاهش داشته است.

بیشتر از جهان