سوفی وینکلمن، هنرپیشه‌ای که پس از وصلت با خانواده سلطنتی حرفه‌اش را ادامه داد

سوفی در سال ۲۰۲۰ در گفت‌وگو با نشریه تایمز تجربه‌اش در ورود به خانواده سلطنتی بریتانیا را توضیح داد و گفت که به ‏طرزی باورنکردنی‌ با آغوش باز مورد استقبال همه قرار گرفت

لرد فردریک وینزور و لیدی سوفی در مراسم یادبود شاهزاده فیلیپ، همسر فقید ملکه در سال ۲۰۲۲ در کلیسای وست مینستر- DANIEL LEAL /AFP

مگان مارکل نخستین و تنها هنرپیشه‌ای نیست که با یک شاهزاده بریتانیایی ازدواج کرد و به این ترتیب به جمع یکی از کهن‌ترین خانواده‌های سلطنتی اروپا وارد شد. به گزارش دیلی‌میل، سال‌ها پیش از او، سوفی وینکلمن، هنرپیشه و فیلم‌ساز بریتانیایی، دل لرد فردریک وینزور، پسر شاهزاده مایکل کنت (پسرعموی ملکه الیزابت دوم) و ماری کریستین (مشهور به شاهدخت مایکل)، را ربود و با او ازدواج کرد.

سوفی لارا وینکلمن ۴۳ ساله در ۵ اوت ۱۹۸۰ در پریمرزو هیل لندن به دنیا آمد. مادرش سیندی بلک، نویسنده، و پدرش بری وینکلمن ناشر بود.
سوفی پیش از کسب مدرک تحصیلی در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه کمبریج در مدرسه دخترانه شهر لندن تحصیل کرد. در مدت تحصیل در آنجا به گروه کمدی کمبریج فوت لایتز پیوست که با گذشت زمان ستارگانی چون آلن بنت، پیتر کوک، دادلی مور، اما تامپسون، استیوان فرای، و دیوید میچل در آن بودند.

سوفی یک شب در سوهو با لرد فردریک وینزور آشنا شد و در سپتامبر ۲۰۰۹ در کاخ همپتون کورت با او ازدواج کرد.
لیدی سوفی و لرد فردریک بلافاصله پس از ازدواجشان به آمریکا مهاجرت کردند و در لس‌آنجلس مستقر شدند تا سوفی بتواند به کار بازیگری‌اش ادامه دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در سریال «دو مرد و نصفی» (Two and a Half Man) نقش زوئی، دوست دختر اشتون کوچر، را بازی می‌کرد. همچنین، فیلم‌نامه‌هایی برای سلما هایک و پنه‌لوپه کروز نوشته است. در آن زمان لرد فردریک، که تحلیلگر اقتصادی است، با بانک بزرگ «جی‌پی مورگان» کار می‌کرد.

از دیگر نقش‌هایی که سوفی بازی کرده است می‌توان به حضورش در سریال‌های «سندیتون» (Sanditon)، «مرگ در بهشت» (Death in Paradise)، و نمایش پیپ (Peep Show) اشاره کرد.

این زوج اولین فرزندشان الیزابت دافنه مارینا را در سال ۲۰۱۳ در آمریکا، و دومین فرزندشان ایزابلا الکساندرا می وینزور را در بریتانیا به دنیا آوردند.

سوفی در سال ۲۰۲۰ در گفت‌وگو با نشریه تایمز تجربه‌اش در ورود به خانواده سلطنتی بریتانیا را توضیح داد و گفت که به طرزی باورنکردنی‌ با آغوش باز مورد استقبال همه قرار گرفت. او می‌گوید: «حتی یک تجربه منفی نداشتم. ملکه فوق‌العاده بود، شاهزاده چارلز فوق‌العاده بود، و شاهزاده ویلیام بی‌نظیر بود».

او همچنین درباره حرفه هنرپیشگی در زمانی که عضوی از خانواده سلطنتی شد توضیح داد و گفت که آن‌ها هرگز به من نگفتند دست از نقشی که می‌خواهم بازی کنم بردارم و آن را رها کنم.

او همچنین درباره تصادف شدیدی که به مجروح شدن او در نوامبر ۲۰۱۷ منجر شد توضیح داد که چطور همسران اعضای خانواده سلطنتی برای حمایت از او تلاش کردند.

در آن تصادف، او در صندلی عقب خودرو نشسته بود که یک خودرو دیگر برای اینکه با یک آهو تصادف نکند، از جاده منحرف شد و با خودرو سوفی برخورد کرد. خودرویی که سوفی سوار آن بود واژگون شد و او وارونه در صندلی عقب گیر افتاد. آن طور که خودش می‌گوید، مرگ را جلوی چشمانش دید.

سوفی زنده ماند، اما پا و دو استخوان پشتش شکسته بود. او توضیح داد که دوره توان‌بخشی، که بیش از یک سال به طول انجامید، «مصیبت» بود و او نمی‌توانست دخترانش را در آغوش بگیرد.

در آن شرایط نیز خانواده سلطنتی جمع شدند و شاهزاده ویلیام از یکی از همکاران آمبولانس هوایی خواست که از او مراقبت کند. کنتس وسکس (همسر شاهزاده ادوارد، برادر شاه چارلز) از او روی تخت بیمارستان دیدن کرد و شاهزاده چارلز دو وعده غذایی در روز برای خانواده‌اش تهیه کرد که سرآشپز کلارنس هاوس آن‌ها را پخته بود.

سوفی از تجربه پس از آن سانحه می‌گوید که تقریبا همه اعضای خانواده تک‌تک حالش را می‌پرسیدند و کاملا او را لوس می‌کردند.

لیدی فردریک در ژوئن ۲۰۲۲ اعلام کرد که تازه‌ترین حامی سلطنتی بنیاد جراحی کودکان است.

یک ماه بعد مشخص شد که او تازه‌ترین (و نخستین زن) پشتیبان تحصیل خانگی کودکان خواهد بود و در ژوئن ۲۰۲۲ به عنوان نماینده آن میزبان برنامه «اپیل رادیو ۴ بی‌بی‌سی» (BBC Radio 4 Appeal) بود.

سوفی اخیرا در مسابقات اسب‌دوانی «رویال اسکات» در حالی دیده شد که با شاه چارلز گفت‌وگو می‌کرد و به نظر می‌رسید که از اوقاتی که با خانواده سلطنتی می‌گذراند لذت می‌برد.

بیشتر از زندگی