«قایق عشق» ۲۶ سال پس از تراژدی مرگ شاهدخت دایانا و دودی ا‌‌لفائد غرق شد

شهرت کوجو به سال ۱۹۹۷ بازمی‌گردد. زمانی که عکس‌های دایانا و دوست پسر میلیونرش، دودی، در تعطیلات تابستانی و چند هفته قبل از تصادف منجر به مرگشان، منتشر شد

مالک فعلی کوجو یک ایتالیایی است که خانه‌ای در ریویرا دارد-Facebook/Gendarmerie des Alpes-Maritimes-AFP

کشتی تفریحی موتوری که شاهدخت دایانا و دوست پسرش، دودی الفائد، چند هفته قبل از تصادف مرگبارشان در پاریس، آخرین تعطیلات تابستانی خود را در جنوب فرانسه در آن گذرانده بودند، غرق شد.

براساس گزارش تایمز لندن، این کشتی تفریحی که کوجو (Cujo) نام داشت، پس از برخورد با یک شی ناشناس در نزدیکی «بولیو سو مه» در ریویرای فرانسه، سوراخ شد.

مالک فعلی کوجو یک ایتالیایی است که خانه‌ای در ریویرا دارد. هفت سرنشین در زمان حادثه در کشتی حضور داشتند که نجات یافتند و آسیبی ندیدند.

بر اساس گزارش پلیس محلی، پس از اینکه ناخدای کشتی از غرق شدن آن خبر داد، قایق‌های نجات از آنتیپ فرستاده شدند، و پس از اطمینان از سلامت همه سرنشینان، ژاندارم‌ها نشت آب قابل‌توجهی را در سمت جلوی بدنه تشخیص دادند. هرچند صاحب کشتی پمپ‌های تخلیه آب را فعال کرده و موتورها را روشن نگه داشته بود، اما این مانع از غرق شدن کشتی نشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهرت کوجو به سال ۱۹۹۷ بازمی‌گردد. زمانی که عکس‌های دایانا و دوست‌پسر میلیونرش، دودی، در تعطیلات تابستانی و چند هفته قبل از تصادف منجر به مرگشان، منتشر شد.

عکس‌های این زوج در کشتی تفریحی لوکس، اولین عکس‌های آن‌ها با هم بود. این عکس‌ها در آن زمان خشم روزنامه‌های نزدیک به دایانا و فاید را برانگیخت.

به گزارش تایمز لندن، این قایق تفریحی در سال ۱۹۷۲ در ایتالیا برای جان فون نویمان، تاجری که ثروت خود را از فروش خودروهای پورشه و فولکس واگن به دست آورد، ساخته شد. پس از فون نویمان، کوجو به پسر عدنان خاشقچی، دلال اسلحه، رسید و پس از آن به پسرعمویش، فائد رسید.

فائد لنگر کشتی را در نزدیکی سنت تروپز به آب انداخت، جایی که میزبان افراد ثروتمند و مشهوری چون بروک شیلدز، کلینیت ایستوود و دایانا بود.

پس از مرگ فائد، کشتی تفریحی فراموش شد تا اینکه در سال ۲۰۲۰ به قیمت ۲۵۰ هزار دلار به صاحب فعلی آن فروخته شد.

گزارش‌های فرانسوی حاکی از این است که کوجو در زمان غرق شدن وضعیت مناسبی نداشت و اغلب اوقات مشکلات تعمیر و نگهداری داشت.

بیشتر از زندگی