نامه‌های دوران طلاق دایانا به مبلغی شش رقمی فروش رفت

طلاق دایانا و چارلز چهار سال پس از جدایی‌شان در سال ۱۹۹۲ نهایی شد

شاهدخت دایانا: اگر یک سال پیش فهمیده بودم برای طلاق درگیر چنین روندی می‌شوم هرگز تن نمی‌دادم - AFP

نامه‌های شاهدخت دایانا به دو تن از دوستان صمیمی‌اش در دوره طلاق از چارلز، شاه کنونی بریتانیا در حراج به مبلغی شش رقمی به فروش رفت.

بنگاه حراجی لیز آوکشنرز روز ‌پنج‌شنبه ۱۶ فوریه خبر داد مجموعه مکاتبات شاهدخت ولز با دوستان صمیمی‌اش سوزی و طارق قاسم به مبلغ ۱۴۱ هزار و ۱۵۰ پوند به فروش رفته است.

این بنگاه حراجی مستقر در بریتانیا در توصیف این مجموعه نامه‌ها گفت: «در برخی از این نامه‌ها به فشار روانی عظیمی اشاره شده که در آن دوره‌های بسیار علنی دلشکستگی از سر می‌گذراند اما توانمندی شخصیت و سرشت سخاوتمند و شوخ‌طبعی او هم در آن‌ها جلوه‌گر است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دایانا در نامه شماره ۴۱۶ به تاریخ ۲۸ آوریل ۱۹۹۶ بابت به هم زدن برنامه تماشای اوپرا که قرار بود همراه خانواده قاسم برود پوزش خواست و توضیح داد بابت درگیری در روند طلاق گرفتن از چارلز، شاهزاده آن زمان، دچار حس ناامیدی شده است.

او نوشت: «گاهی برای آدم بسیار دشوار است خود را سرپا نگه دارد و امروز من به زانو درآمده‌ام و فقط آرزو دارم این طلاق انجام بگیرد چون هزینه‌های احتمالی سنگین است.»

این نامه که خطاب به هر دو، سوزی و طارق بود به بهای ۱۲ هزار و ۵۰۰ پوند به فروش رفت.

دایانا در نامه‌ای دیگر به تاریخ ۲۰ مه ۱۹۹۶ گفت به نظرش تلفن‌هایش شنود می‌‌شود.

او در این نامه خطاب به سوزی گفت: «امروز چند بار سعی کردم با تماس تلفنی خبری بگیرم. چون تلفن همراه ندارم صحبت کردن درباره امورات شخصی سخت است. چون این‌جا پیوسته صحبت‌های تلفنی من را ضبط و ارسال می‌کنند.»

دایانا در ادامه نوشت: «اگر یک سال پیش فهمیده بودم برای طلاق درگیر چنین روندی می‌شوم هرگز تن نمی‌دادم، زشت و فرساینده است.»

این نامه به بهای ۲۳ هزار پوند به فروش رفت.

دایانا چند روز پس از طلاق گرفتن از چارلز که در ۲۸ اوت ۱۹۹۶ نهایی شد به دوستش گفت: «بسیار خوشحالم که آزادیم را به دست آوردم و فکر می‌کنم خیلی خوش‌اقبالم فرصت دومی نصیبم شد!»

این زوج ۱۱ سال پس از ازدواج، در سال ۱۹۹۲، از هم جدا شدند. حاصل این ازدواج دو فرزند پسر، شاهزاده ویلیام ۴۰ ساله و شاهزاده هری ۳۸ ساله است.

دایانا در نامه‌ای به تاریخ ۱۷ دسامبر ۱۹۹۶ به سوزی خبر داد در ۲۴ دسامبر به سفر خارج می‌رود «چون کریسمس را دوست ندارم و اگر این جا بمانم کار دست خودم می‌دهم.»

او در ادامه نوشت: «امیدوارم سال ۱۹۹۷ سال بهتری برای همه ما باشد.»

دایانا در ۳۱ اوت ۱۹۹۷ و در سن ۳۶ سالگی در تصادف غم‌انگیزی درگذشت.

© The Independent

بیشتر از زندگی