در پی آتش‌سوزی در جنگل‌های سیسیل ایتالیا فرودگاه پالرمو به‌طور موقت بسته شد

تغییرات آب‌وهوایی که انسان در آن دست داشته نقشی «قطعی» در ظهور موج گرمای شدیدی دارد که این ماه از شرق تا غرب کره زمین را فرا گرفته است

۱۶ شهر ایتالیا روز سه‌شنبه در وضعیت هشدار قرمز قرار گرفتند-REUTERS

آتش‌سوزی در جنگل‌های سیسیل در جنوب ایتالیا فرودگاه پالرمو را به تعطیلی چند ساعته کشاند. با پیش‌روی شعله‌های آتش به سمت فرودگاه، مقام‌ها بیشتر پروازهای این فرودگاه را لغو کردند.

این فرودگاه هفته گذشته نیز در پی آتش‌سوزی در یک ساختمان آن به‌طور موقت تعطیل شد. آتش‌سوزی در این جنگل‌ها پس از موج تازه گرما در این کشور روی داده است.

به گزارش رویترز، در برخی مناطق شرق سیسیل، دمای هوا روز دوشنبه ۲۴ ژوییه (دوم مرداد)، تا ۴۷.۶ درجه سانتیگراد بالا رفت و چیزی نمانده بود تا به رکورد دو سال پیش این جزیره یعنی ۴۸.۸ درجه برسد.

هم‌زمان، ۱۶ شهر ایتالیا روز سه‌شنبه در وضعیت هشدار قرمز قرار گرفتند، شهرهایی که در روزهای گذشته آب و برق آنها  نیز به علت گرمای سوزان بارها قطع شده است.

در حالی‌که بخش‌هایی از ایتالیا با موج گرما دست و پنجه نرم می‌کنند، بخش‌های دیگر آن را طوفان‌های سهمگین درنوردیده است. در جریان این طوفان‌ها، دست‌کم دو تن در اثر سقوط شاخه‌های درختان جان خود از دست دادند.

آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های یونان نیز از هفته گذشته تاکنون خسارت‌های زیادی به بار آورده است. در پی این آتش‌سوزی‌ها هزاران هکتار از جنگل‌های اطراف آتن و جزیره رودس از بین رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ارزیابی تازه دانشمندان که روز سه‌شنبه منتشر شد، حاکی از آن است که تغییرات آب‌وهوایی که انسان در آن دست داشته نقشی «قطعی» در ظهور موج گرمای شدیدی دارد که این ماه از شرق تا غرب کره زمین را فرا گرفته است. گرمای سوزانی که در بسیاری از نواحی موجب بروز آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌ها شده است.

بنا به ادعای دانشمندانی که تاثیر تغییرات آب‌و هوایی بر موج گرما را بررسی می‌کنند، بدون دخالت انسان رویدادی که این ماه شاهدش بودیم به‌ندرت روی می‌داد.

در آن‌ سوی زمین، چین و تایوان خود را برای سهمگین‌ترین طوفان امسال آماده می‌کنند. با نزدیک شدن این طوفان، تایوان تمرین‌های نظامی سالانه خود را به تعویق انداخته است.

به گزارش رویترز، چین هم از قایق‌های ماهیگیری خواسته قبل از رسیدن طوفان خود را به جاهای امن برسانند. مقام‌های چین از کشاورزان خواسته‌اند تا برداشت محصولات خود را شتاب دهند.

پیش‌بینی می‌شود «طوفان دوکسوری» تا میانه هفته جاری جزایر کم‌جمعیت شمال فیلیپین را پشت سر بگذارد. مقام‌های فیلیپین سطح هشدارها را در پایتخت و ده‌ها استان شمالی بالا برده و تخلیه برخی مناطق مسکونی ساحلی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش مرکز ملی هواشناسی چین، این طوفان در حاضر با سرعت حداکثر ۱۳۸ کیلومتر در ساعت در حال نزدیک شدن به میانه استان‌های فوجیان و گوانگدونگ است. پیش‌بینی می‌شود طوفان دوکسوری روز جمعه به این مناطق برسد.

بیشتر از جهان