غول تجاری دنیای مد حامی مالی المپیک پاریس شد

این گروه همچنین حامیان مالی ورزشکاران از جمله لئون مارشان، شناگر فرانسوی خواهد بود

لباس تیم فرانسه در المپیک ۲۰۲۴ را هم یکی از خانه‌‌مدهای این شرکت بزرگ طراحی خواهد کردــ Facebook/LVMH

غول تجاری لوکس ال‌وام‌اش (LVMH.PA) روز دوشنبه ۲۴ ژوییه، از قراردادی برای حمایت مالی از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نشان‌ تجاری لویی ویتون، دیور، شامپاین موئه (MOËT) و کنیاک هنسی (Hennessy) و جواهرسازی شومی (Chaumet) رونمایی کرد که مدال‌های این رویداد را طراحی می‌کنند.

به گزارش رویترز، ال‌وام‌اش گفت که این گروه همچنین حامیان مالی ورزشکاران از جمله لئون مارشان، شناگر فرانسوی خواهد بود و فروشگاه لوازم آرایشی آن، سفورا (Sephora)، حامی مشعل المپیک است. لباس نمایندگان تیم فرانسه در المپیک را هم نیز یکی از خانه‌مد‌ها این شرکت بزرگ طراحی خواهد کرد.

آنتوان آرنو، یکی از پنج فرزند و وارثان برنارد آرنو، رئیس و مدیرعامل ال‌وام‌اش، که این خبر را اعلام کرد، از ذکر جزئیات این قرارداد خودداری کرد.

در ماه مه، یکی از افرادی که در جریان این مذاکرات قرار داشت، گفته بود انتظار می‌رود هزینه این قرارداد حدود ۱۶۶ میلیون دلار باشد و تبلیغات متمرکز بر نام این گروه و همچنین شناخته‌شده‌ترین مارک‌های مد و شامپاین آن را شامل شود.

آنتوان آرنو هنگام اعلام رسمی خبر گفت که این بازی‌ها فرصتی برای درخشش فرانسه است.

با توجه به اینکه تا المپیک ۲۰۲۴ تنها یک سال زمان باقی مانده، مذاکرات بین کمیته سازماندهی المپیک پاریس و بزرگ‌ترین شرکت تولید کالاهای لوکس جهان که با ارزش‌ترین شرکت اروپایی با سرمایه بیش از ۴۰۰ میلیارد یورو است، شوروشوق زیادی در فرانسه ایجاد کرده است.

آنتوان آرنو، در حاشیه نشست سالانه سهامدارن ال‌وام‌اش در آوریل، پیش‌بینی کرد که مراسم افتتاحیه که بر خلاف همیشه نه در استادیوم که کنار رود سن برگزار می‌شود، می‌تواند پربیننده‌ترین رویداد تاریخ المپیک باشد.

البته این شراکت ممکن است ریسک‌هایی هم داشته باشد.

بازی‌های المپیک ممکن است تحت تاثیر اتفاق‌های ژئوپلتیک و جنجال‌های جهانی قرار بگیرد و مناقشات داخلی فرانسه نیز می‌تواند این مسابقات را تحت تاثیر قرار دهد؛ همان‌طور که پرونده حقوق بشری چین در آستانه بازی‌های پکن بحث‌برانگیز شد. در ماه‌های اخیر، اعتراض‌های خیابانی به افزایش سن بازنشستگی و شورش‌های سراسری در اعتراض به کشته شدن نوجوان اهل آفریقای شمالی به دست پلیس که در مواردی به خشونت کشیده شد، توجه مردم جهان را به فضای اجتماعی ناآرام فرانسه جلب کرده است.

از طرفی، اختلاف نظر درباره حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس هم بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس سایه افکنده است.

سایر حامیان مالی این رویداد ورزشی جهانی عبارت‌اند از: ایربی‌ان‌بی (Airbnb)، شرکت نوآفرین اجاره اتاق و خانه در سراسر جهان، علی بابا، یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین جهان در چین، کوکاکولا و تویوتا.

بیشتر از جهان