انفجار پیشاور پاکستان، چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت

با به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، حمله‌های مسلحانه و تروریستی در پاکستان افزایش یافته و این موضوع باعث نگرانی مقام‌های پاکستانی شده است

حمله انتحاری به کاروان نظامیان پاکستانی در پیشاور- عکس رسانه‌های اجتماعی

مقام‌های پلیس پاکستان گفتند که در نتیجه حمله انتحاری و انفجار در نزدیکی خودروی نیروهای شبه‌نظامی در شهر پیشاور، در شمال غرب پاکستان، دو تن کشته و شماری دیگر هم زخمی شدند.

پلیس پاکستان گفت که این حمله انتحاری به خودروی شبه‌نظامیان مربوط به سپاه مرزی در منطقه حیات‌آباد شهر پیشاور رخ داد.  

مسئولان بهداشتی پاکستان گفتند که آسیب‌دیدگان به بیمارستان حیات‌آباد و سی‌ام‌اچ منتقل شدند و وضعیت آن‌ها رو به بهبود توصیف شده است. 

«تحریک جهاد پاکستان»، یک گروه جهادی تازه‌تاسیس، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک ویدیو در رسانه‌های اجتماعی در ارتباط با حادثه پیشاور منتشر شده است که نشان می‌دهد که یک خوردو زمانی‌که به خودرو حامل نظامیان پاکستانی می‌رسد، منفجر می‌شود. 

روزنامه دان پاکستان گزارش داد که دست‌کم شش تن در انفجار منطقه حیات آباد پیشاور زخمی شدند و هدف این حمله کاروانی از سپاه مرزی شبه‌نظامی اف‌سی بوده است.  

پلیس پیشاور گفت که یک گروه خنثی‌سازی بمب در حال جمع‌آوری اطلاعات در ارتباط با این حادثه‌اند. بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان، این حمله را محکوم کرد. او گفت که تروریست‌ها و برنامه‌ریزان این گونه حادثه‌ها از چنگ قانون نمی‌توانند فرار کنند.  

عمران‌خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان و رئیس حزب تحریک انصاف، نیز این حمله را محکوم کرد و خواستار بهبود وضعیت بهداشتی آسیب‌دیدگان شد.  

ارتش پاکستان روز جمعه اعلام کرده بود که ستیزه‌جویان پناهگاه‌های امن در افغانستان دارند و آن‌ها از این موضوع به شدت نگران‌اند. این در حالی است که هفته گذشته ۱۲ سرباز پاکستانی در دو حمله جداگانه کشته شدند. 

اکسپرس تریبون پاکستان نیز روز سه‌شنبه گزارش داد که آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان فردا به کابل می‌رود.

این روزنامه نوشت که این مقام پاکستانی پیام روشن در مورد تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) به طالبان ارائه خواهد کرد. قرار است که در این سفر درانی تنش بین پاکستان و حکومت طالبان بر سر پناهگاه‌های امن تی‌تی‌پی را جویا شود.

با به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، حمله‌های مسلحانه و تروریستی در پاکستان افزایش یافته و این موضوع باعث نگرانی مقام‌های پاکستانی شده است. پاکستان از طالبان خواست که در راستای مبارزه با تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) همکاری کنند، اما طالبان نپذیرفتند که با تی‌تی‌پی از طریق گزینه نظامی برخورد کنند.  

گروه‌های تروریستی در پاکستان از تاکتیک جنگی طالبان افغان استفاده می‌کنند. طالبان برای بیش از دو دهه از حمله‌های مسلحانه، انفجاری و انتحاری علیه نیروهای حکومت پیشین و متحدان غربی آن استفاده کرده بودند، اما حالا تی‌تی‌پی و دیگر گروه‌های تروریستی از این گونه حمله‌ها علیه نظامیان پاکستانی استفاده می‌کنند. 

بیشتر از جهان