پاسداشت هنرهای سنتی ایتالیایی: تور عروس روی لباس مردانه

طراحان دولچه و گابانا، فروشگاه‌های دست‌دوم‌فروشی ایتالیا را به دنبال قطعات لباس عروس زیرورو کردند

نمایش آلتا سارتوریا، مد فاخر مردانه دولچه و گابانا ادای احترام به هنرهای دستی ایتالیایی بود-facebook/DolceGabbana

عتیقه‌فروشی‌ها و مغازه‌های لباس‌های دست‌دوم در ایتالیا سال گذشته مشتری‌های عجیبی داشتند که به دنبال لباس‌های عروس قدیمی ایتالیایی بودند. به گفته گابانا، یکی از صاحبان خانه مد سطح بالای ایتالیایی دولچه و گابانا، طراحان تمام فروشگاه‌های دست‌دوم‌فروشی را از ناپل تا سیسیل زیرورو کردند تا به‌اندازه تهیه جدیدترین مجموعه‌شان لباس‌های عروس جمع‌آوری کنند. البته برنامه آن‌ها دوختن لباس و پیراهن زنانه نبود و نقشه دیگری در سر داشتند.

نمایش آلتا سارتوریا، مد فاخر مردانه دولچه و گابانا، مانند اغلب مجموعه‌های این خانه مد ادای احترام به توردوزی در هنرهای دستی ایتالیایی بود که به گفته گابانا، «متاسفانه در حال از بین رفتن است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دومنیکو دولچه، شریک او، با اشاره به سنت ایتالیایی تهیه جهیزیه گفت: «مادران در مناطق جنوبی ایتالیا به‌طور سنتی کار گلدوزی لباس عروس با توری سفید و تزئینات آن را از زمان تولد دخترانشان شروع می‌کردند و این رسم نسل به نسل منتقل‌ شده است.»

آن‌ها می‌خواستند یک‌ تکه از تاریخ را در لباس بگنجانند، اما بعد به این نتیجه رسیدند که «دوخت این کاردستی زنانه روی لباس‌های مردانه جالب‌تر است.»

مهمان‌های نمایش مد فاخر مردانه دولچه و گابانا، عصر دوشنبه ۱۰ جولای، حاصل این تلاش را روی تن مدل‌ها دیدند.

دولچه و گابانا بلافاصله بعد از نمایش مد فاخر زنانه (Alta Moda) که در خیابان‌های آلبروبلو در قلب پولیا به نمایش درآمد و به‌وضوح نامه‌ای عاشقانه به جنوب ایتالیا بود، نمایش بخش مردان خود را در «شهر سفید» پولیا که به نام خانه‌های تاریخی آپولیا مشهور است برپا کرد.

دولچه و گابانا خیابان پیازا سنت اورونزو و خیابان‌های پیچ‌درپیچ اطراف آن را قرق و عملا کل شهر را تعطیل کردند. حتی کشیش محلی نیز برای انجام این مراسم بزرگ حاضر بود.

سنت‌های ایتالیایی مثل همیشه، نقطه برجسته دولچه و گابانا است.

برای این نمایش آن‌ها رویداد تاریخی رژه سواره‌نظام سنت اورونزو را بازسازی کردند که قدمت آن به سال ۱۶۵۷ بازمی‌گردد، زمانی که روستاییان از اسقفی که شهر را از طاعون نجات داد تشکر کردند.

اسب‌هایی که با روپوش‌های سرخ‌رنگ و کریستال‌ تزئین شده بودند و سوارکارانی با لباس‌های فرم همسان که در کنار سکوی نمایش، شاهد قدم زدن مدل‌ها روی سکو بودند.

بیشتر از مُد و زیبایی