«شام دخترانه»؛ غذای حاضری پرطرفدار تابستانی

«شام دخترانه» راهی برای دستیابی به آسودگی خیال و لذت بردن از یک وعده غذایی خوش آب و رنگ است

 موج «شام دخترانه» در رسانه‌های اجتماعی انواع روش‌های آماده کردن یک وعده غذایی ساده را نشان می‌دهد -canva

شما هم احتمالا در مقطعی از زندگی این نوع شام تک‌نفره را که اغلب با نام «غذای حاضری» می‌شناسیم برای خود درست کرده‌اید. اکنون تابستان گرم تعداد زیادی از افراد را به این رژیم غذایی علاقه‌مند کرده است.

اگرچه زنان جوانی که غذاهای حاضری را در تیک‌تاک و رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند، این به‌اصطلاح «شام دخترانه» را رواج داده‌اند، اما این درواقع یک وعده غذایی فراگیر است.

موج «شام دخترانه» در رسانه‌های اجتماعی انواع روش‌های آماده کردن یک وعده غذایی ساده را نشان می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش سی‌ان‌ان، اولین ویدیوی «شام دخترانه» در تیک‌تاک را اولیویا ماهر منتشر کرد که شامل انگور، خیارشور، نان و پنیر بود. بعدازآن، افراد دیگری هم وعده‌های غذایی مشابه را به اشتراک گذاشتند.

ماهر این ویدیو را در پاسخ به کاربر دیگری در تیک‌تاک که گفته بود: «در قرون‌وسطی دهقانان مجبور بودند فقط نان و پنیر بخورند و این چقدر وحشتناک بود» منتشر کرد. 

ماهر اعتقاد داشت: «این غذای ایده‌آل من است.»

نکته اساسی «شام حاضری» این است که این غذا نیازی به پخت‌وپز، برنامه‌ریزی قبلی و تقریبا زمان آماده‌سازی ندارد. این غذا اساسا یک بشقاب حاضری شخصی است و معمولا از مواد باقی‌مانده موجود در یخچال و قفسه‌ آشپزخانه درست می‌شود. برای آماده کردن این وعده غذایی هیچ قانونی خاصی وجود ندارد و هر چه که میل داشته باشید را می‌توانید در آن بگنجانید.

اگر به رژیمی شامل یک بشقاب پروتئینی و دو بشقاب گیاهی وفادار بوده‌اید، می‌توانید در شام حاضری خود نیز این رژیم را رعایت کنید.

از ترکیب مواد شیرین و شور مانند پنیر و چوب‌شور با میوه یا گرانولا (دانه‌های فراوری‌شده غلات که برای صبحانه مناسب‌اند)، یا مخلوط کردن خوراکی‌های نمکی مانند خیار شور یا ترشی فلفل در پنیر خامه‌ای لذت ببرید.

مهم‌ترین نکته این است که «شام دخترانه» راهی برای دستیابی به آسودگی خیال و لذت بردن از یک وعده غذایی خوش آب و رنگ است‌، بدون آن‌که اضطراب درست کردن غذا شما را آزار دهد.

بیشتر از زندگی