مردم سومالی برای حفظ محصولات خود، ملخ‌ می‌خورند

یک مورد حمله ملخ می تواند ۱۷۰ هزار تن غله را نابود کند

رسانه های محلی گزارش داده اند ساکنان مرکز سومالی ملخ ها را سرخ کرده همراه با برنج مصرف می کنند. یکی از آن ها گفته گوشت ملخ از ماهی لذیذتر است.

شهروند دیگری در تلویزیون یونیورسال سومالی گفته مصرف گوشت ملخ کمردرد و فشار خونش را درمان کرده است. فرد دیگری از رستوران ها خواست ملخ را در فهرست غذاهایشان بگنجانند.

در اوایل هفته جاری، سازمان خواربار جهانی وابسته به سازمان ملل اعلام کرد سومالی و اتیوپی در معرض خطر حمله ملخ هستند که محصولات کشاورزیشان را نابود و چرخه غذا در منطقه را در معرض خطر قرار داده است.

روز شنبه، کشاورزان سومالی از دولت و جامعه بین المللی خواستند به آن ها در مقابل حمله ملخ ها یاری دهند.

سازمان خواربار جهانی اعلام کرده کشاورزان منطقه «در معرض خطری ویران کننده» قرار دارند. این نهاد هشدار داده که اگر لطمات محیط زیستی حمله ملخ ها کنترل نشود، ممکن است محصولات کشاورزی را فرای مرزهای سومالی نیز به خطر بیندازد.

در این اعلامیه، همچنین، آمده است:«یک مورد حمله ملخ می تواند ۱۷۰ هزار تن غله که غذای یک میلیون نفر ظرف یک سال است را نابود کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

روز جمعه، دیوید پیری، هماهنگ کننده منطقه ای سازمان خواربار جهانی به شبکه صدای آمریکا گفت شرایط آب و هوایی مناسب کنونی برای زاد و ولد ملخ ها به معنی آن است که این حشرات تا ماه آوریل سال آینده مشغول تخم‌ریزی خواهند بود. 

به گفته این سازمان، حمله ملخ ها تاکنون دستکم هشتاد هزار هکتار زمین کشاورزی را درسومالی و اتیوپی نابود کرده است.

در اوایل هفته جاری یک کشاورز اهل مرکز سومالی گفت تمام محصول او بر اثر حمله ملخ از میان رفته است. او گفت:«ملخ ها همه چیز را در منطقه بلعیدند و حالا به زمین هایمان رسیده اند تا گیاهانمان را هم بخورند.»

«این پایان همه چیز است. برای بچه هایمان غذایی نمانده و حتی بضاعت خرید غذا هم نداریم.»

© The Independent

بیشتر از جهان