ادامه اعتراض‌ها در فرانسه، ۴۰ هزار نیروی پلیس مسول تامین امنیت شدند

در جریان اعتراض‌ها به کشته شدن جوان ۱۷ ساله که در برخی موارد به آشوب کشیده شده است، دست‌کم ۱۵۰ نفر در پاریس دستگیر شدند

دولت فرانسه در سومین شب اعتراض‌ها به کشته شدن نوجوان ۱۷ ساله به ضرب گلوله پلیس، ۴۰ هزار نیروی پلیس را مسول تامین امنیت در این کشور کرد.

به گزارش اسکای‌نیوز، جرالد دارمنین، وزیر کشور فرانسه پنجشنبه‌شب گفت: «دولت باید در واکنش قاطع باشد، امشب ۴۰ هزار نیرو ساماندهی شدند و پنج هزار نیرو در منطقه پاریس امنیت را برقرار می‌کنند.»

تصاویر منتشر شده از اعتراضات در فرانسه حاکی از آن است که معترضان خشمگین برخی اموال عمومی را تخریب می‌کنند و به آتش می‌کشند. یکی از ویدیوها یک خودرو را نشان می‌دهد که با سرعت وارد فروشگاه می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه حمله به اماکن عمومی را غیرقابل پذیرش خوانده است. او در عین حال گفت که هیچ چیز کشته شدن این جوان را توجیه نمی‌کند و خواستار آرامش شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تا کنون دست‌کم ۱۵۰ نفر پاریس دستگیر شده‌اند.

اعتراض‌ها پس از آن آغاز شد که یک نوجوان ۱۷ ساله با اصلیت آفریقای شمالی که از چراغ قرمز عبور کرده بود و به فرمان پلیس برای توقف توجه نکرده بود، به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که او پس از بی‌توجهی به اخطار پلیس سرانجام در ترافیک متوقف شد اما همچنان پلیس را تهدید کرد که از روی ماموران عبور می‌کند و مامور پلیس به او شلیک کرد.

اما خانواده و وکلای این جوان این گزارش‌ها را مخدوش می‌دانند.

فرانسه در ماه‌های اخیر صحنه‌ اعتراضات متعددی بوده است.

بیشتر از جهان