امیدها برای یافتن سرنشین‌های «تایتان» از بین رفت

به‌گزارش «اوشن‌ گیت» جستجوها برای یافتن سرنشین‌های زیردریایی تایتان موفقیت‌آمیز نبود و «متاسفانه» سرنشین‌های این زیردریایی جان خود را از دست داده‌اند

به‌گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، شرکت «اوشِن گیت»، مالک زیردریایی تایتان که از یکشنبه گذشته در آب‌های اقیانوس اطلس ناپدید شد، با انتشار بیانیه‌ای در روز پنجشنبه، ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳، اعلام کرد جستجوها برای یافتن سرنشین‌های این زیردریایی موفقیت‌آمیز نبود و «متاسفانه» سرنشین‌های تایتان جان خود را از دست داده‌اند.

«اوشِن‌ گیت» در فرازی از بیانیه روز پنجشنبه خود نوشت پنج سرنشینِ زیردریایی تایتان، از جمله مدیرعامل شرکت «اوشِن گیت»، پژوهشگرانی بودند که «اشتیاقی عمیق» برای «کاوش و حفاظت از اقیانوس‌های جهان» داشتند. این شرکت در بخشی از بیانیه خود چنین نوشت:«قلب ما، در این دوران حزن‌انگیز، با تک‌تک این پنج روح و اعضای خانواده آنها می‌تپد. ما اندوهگین شادی و زندگی‌ای هستیم که این پنج تن برای کسانی که می‌شناختند به ارمغان آوردند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«اوشِن گیت» درعین‌حال از تمامی دولت‌ها و سازمان‌هایی که در جریان جستجو برای یافتن سرنشین‌های زیردریایی تایتان به این شرکت کمک کردند، قدردانی به‌عمل آورد و سپاسگزاری خود را نثار مردان و زنانی کرد که در مسیر یافتن سرنشین‌های تایتان به همراهی آنها شتافتند.

بیانیه شرکت اوشِن گیت چند ساعت پس از آن منتشر شد که فرماندهی گارد ساحلی ایالات متحده اعلام کرد در جریان جستجو برای یافتن زیردریایی تایتان و سرنشین‌هایش، یک «میدان زباله» کشف کرد و این احتمال مطرح شد که به بقایای زیردریایی موردنظر تعلق داشته باشد.

«میدان زباله» (Debris Field) به هر منطقهٔ غیروابسته به فضایی مشخص اطلاق می‌شود که حاوی بقایای اشیای غرق شده، مثل قایق، کشتی یا زیردریایی، باشد.

گارد ساحلی ایالات متحده آمریکا در روز دوشنبه هفته جاری از مفقود شدن زیردریایی تایتان در آب‌های اقیانوس اطلس خبر داد. با این‌حال امیدها برای نجات سرنشین‌های این زیردریایی در روز پنجشنبه، ساعت ۱۳ به‌وقت اروپا، از بین رفت، چون ذخیره اکسیژن موجود در زیردریایی تایتان در زمان مذکور به‌پایان می‌رسید.

گارد ساحلی ایالات متحده آمریکا برای یافتن این زیردریایی تا عمق سه تا چهار کیلومتری آب‌های اقیانوس اطلس را کاوید و در این مسیر از ربات‌های شناور استفاده کرد.

بیشتر از سفر