زیردریایی کوچکی که گردشگران را به تماشای لاشه تایتانیک برده بود مفقود شد

وبسایت این شرکت سفرهای هفت شبانه‌روزی برای دیدن لاشه کشتی تایتانیک را با قیمت ۲۵۰ هزار دلار تبلیغ می‌کند

Woods Hole Oceanographic Institution / AFP

گارد ساحلی ایالات متحده دوشنبه، ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد)، اعلام کرد که یک زیردریایی کوچک که گردشگران را برای دیدن لاشه کشتی تایتانیک به زیر اقیانوس اطلس برده بود، ناپدید شده و عملیات جست‌وجو و نجات آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هنوز مشخص نیست که چند نفر در این زیردریایی که شرکت خصوصی «اوشن‌گیت اکسپدیشنز» آن را اداره می‌کند، بوده‌اند.

در وبسایت این شرکت خصوصی می‌توان مشاهده کرد که اعلام شده است یک سفر به سایت تایتانیک در حال حاضر در حال انجام است. این شرکت در بیانیه‌ای تایید کرد که زیردریایی آن موضوع عملیات نجات است، و افزود که مسئولان در حال بررسی و بسیج همه گزینه‌ها برای بازگرداندن ایمن سرنشینان این زیردریایی‌اند.

جردن هارت، از گارد ساحلی ایالات متحده در بوستون، به «سی‌بی‌اس نیوز» گفت که پرسنل این گارد در حال حاضر در حال انجام عملیات جست‌وجو و نجات‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوایل ماه جاری میلادی، شرکت «اوشن گیت» در توییتر اعلام کرده بود که از شرکت ماهواره‌ای «استارلینک» برای کمک به حفظ ارتباطات اینترنتی خود برای سفر به محل لاشه تایتانیک استفاده می‌کند. وبسایت این شرکت، سفرهای هفت شبانه‌روزی با قیمت ۲۵۰ هزار دلار، برای دیدن لاشه کشتی تایتانیک تبلیغ می‌کند. در تبلیغ این شرکت، سفر با زیردریایی چنین توصیف شده است:«فرصتی برای گریز از زندگی روزمره و کشف چیزی واقعا شگفت‌انگیز».

به گزارش «سی‌بی‌اس نیوز»، زیردریایی «تیتان» شرکت اوشن‌گیت، تنها زیردریایی پنج‌نفره در جهان است که می‌تواند به کشتی غرق‌شده تایتانیک برسد که در عمق ۲.۴ مایلی (۳۸۶۲ متری) زیر سطح دریا قرار دارد. سفر زیردریایی این شرکت برای رسیدن به لاشه تایتانیک و بازگشتن به سطح آب، در مجموع هشت ساعت به طول می‌انجامد. وبسایت اوشین‌گیت می‌گوید که تیتان برای پنج ‌نفر خدمه‌اش، تا ۹۶ ساعت پشتیبانی حیاتی دارد.

بقایای کشتی تایتانیک که در ۱۹۱۲ در مسیر بریتانیا به نیویورک در اقیانوس اطلس شمالی غرق شد، در فاصله ۶۰۰ کیلومتری ساحل نیوفاندلند کانادا در زیر اقیانوس قرار دارد.  در جریان غرق شدن تاتیانیک، ۱۵۰۰ نفر از ۲۲۰۰ سرنشین آن جان ‌باختند.

بیشتر از جهان