پسر جو بایدن اتهام فرار مالیاتی و مالکیت غیرقانونی سلاح را پذیرفت 

توافق اخیر میان هانتر بایدن و دادستان‌های وزارت دادگستری آمریکا احتمالا او را از حبس در امان نگه می‌دارد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، به همراه پسرش هانتر بایدن- ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP

هانتر بایدن، پسر جنجالی جو بایدن، در توافق با دادستان‌های وزارت دادگستری آمریکا با پذیرفتن و اعتراف به سه مورد اتهامی خود موافقت کرده است. 

خبرگزاری رويترز روز سه‌شنبه ۲۰ ژوئن، بر اساس سندی از دادگاه نوشت که هانتر بایدن سه مورد از موارد اتهامی خود، شامل دو مورد فرار عمدی از پرداخت مالیات بر درآمد و یک اتهام مربوط به مالکیت غیرقانونی سلاح علی‌رغم مصرف مواد مخدر را پذیرفته است. او در اکتبر ۲۰۱۸، درباره خرید غیرقانونی تفنگ دروغ گفته بود.

بنا به مدارک، هانتر بایدن از پرداخت مالیات ۱۰۰ هزار دلاری در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ خودداری کرده است. 

به‌دنبال انتشار این خبر، جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات ایالات متحده، از فرزند خود اعلام حمایت کرد. 

کاخ سفید در بیانیه‌ای نوشت: «رئیس‌جمهوری و بانوی اول عاشق پسرشان‌اند و به او کمک می‌کنند تا زندگی خود را بازسازی کند. کاخ سفید در مورد این مسئله نظر بیشتری ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش منابع خبری هانتر بایدن در دیدار با دادستان‌های ایالات متحده در دفتر دادستانی در ایالت دلاور، به توافق فوق دست یافته است. توافق میان هانتر بایدن ۵۳ ساله و دادستان‌ها باید مورد تایید قاضی فدرال قرار گیرد. 

توافق اخیر میان هانتر بایدن و دادستان‌های وزارت دادگستری آمریکا احتمالا او را از حبس در امان نگه می‌دارد. 

منتقدان می‌گویند با در نظر گرفتن تحقیقات تقریبا پنج سال گذشته درباره هانتر بایدن و اتهام‌های عمده‌ای چون دریافت پول از کشورهای خارجی، توافق اخیر و پذیرش سه مورد اتهامی فوق به مثابه هیچ است. 

هانتر بایدن همچنین ممکن است از اتهام‌های بالقوه‌ای چون لابی‌گری نادرست برای منافع خارجی در ارتباط با کار خود در هیئت‌مدیره هولدینگ شرکت گاز اوکراینی در امان بماند. این مسئله کماکان موضوع تحقیقات است. 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده، در رسانه اجتماعی «تروت سوشال» نوشت: «وزارت دادگستری فاسد بایدن با دادن مجازاتی چون برگ جریمه رانندگی به هانتر بایدن، به اندازه صدها سال قانون‌شکنی کرد. سیستم کشور ما ناکارآمد است.»

همچنین حامیان ترامپ توافق اخیر دادستان‌ها با هانتر بایدن را معامله مخفی وزارت دادگستری برای منصفانه جلوه دادن رفتار خود با دونالد ترامپ خوانده‌اند. 

کرولاین لیویت، سخنگوی سازمان «آمریکا را دوباره باعظمت می‌کنیم»، گفت: «وزارت دادگستری بایدن مانند قبل چشم خود را بر فساد شدید خانواده بایدن و پرونده رشوه آنان می‌بندد.» 

در ماه‌های گذشته، علی‌رغم آن که رسانه‌های عمده آمریکایی تلاش کرده‌اند وارد مسئله محتوای لپ‌تاپ هانتر بایدن نشوند، تصاویر به دست‌آمده از این لپ‌تاپ از جمله عکس‌های برهنه هانتر با زنان جوان، در حالی که سلاح در دست دارد، در حال مصرف مواد مخدر و در کنار رهبران تجاری کشورهای خارجی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است. 

بیشتر از جهان