توالت شیبدار و بازدهی در کار

افزایش زمان استراحت کارگران در بریتانیا سالانه 4 میلیارد پوند برای صنعت این کشورهزینه داشته

طبق یک نظرسنجی، زمانی که هر بار برای دستشویی رفتن صرف می‌شود در لندن 28 دقیقه است.- DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

توالت جدیدی طراحی شده است که کارگران را تشویق می‌کند در مدتی که سر کار هستند، زمانی کمتری را صرف دستشویی رفتن کنند.

«توالت استاندارد» که در دو مدل زمینی و دیواری عرضه شده، با استقبال انجمن توالت بریتانیا روبرو شده است.

این انجمن که در سال 1999 تأسیس شد یک انجمن عضویتی غیرانتفاعی است که در راستای «ترویج بالاترین استانداردهای بهداشتی ممکن و ارائه خدمات در سرویس‌های بهداشتی‌ خارج از منزل در سرتاسر بریتانیا» فعالیت می‌کند.

صندلی «توالت استاندارد» که پس از مشورت با مهندس ماهابیر گیل طراحی شده، به گونه‌ای است که شیب 13 درجه رو به پایین دارد تا شخصی که روی آن می‌نشیند برای نگه‌داشتن بدن خود روی توالت از ماهیچه‌های پا استفاده کند.

در وبسایت BTA از گریل نقل شده است که سطح افقی نشیمن توالت‌های کنونی باعث می‌شود کاربر نسبتا راحت روی آن بنشیند و در نتیجه بیشتر از زمان لازم در دستشویی بماند بدون آنکه در کوتاه مدت احساس ناراحتی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او می‌گوید، تخمین زده می‌شود که افزایش زمان استراحت کارگران در بریتانیا سالیانه 4 میلیارد پوند برای صنعت و تجارت این کشور هزینه داشته باشد.

گیل اشاره می‌کند: «با توجه به ظهور قراردادهای انعطاف‌پذیر بدون تعیین حداقل ساعت کار، به آسانی می‌توان فهمید که چرا "توالت استاندارد" ما می‌تواند برای شرکت‌ها حکم سرمایه را داشته باشد.»

در وبسایت انجمن توالت بریتانیا، در توصیف این توالت آمده است که نشستن و برخاستن از روی آن آسان است و موجب کاهش خطر ابتلا به بواسیر و اختلالات عضلانی و استخوانی می‌شود.

گریل در مصاحبه با مجله «وایرد» گفت که کاربر بعد از نشستن روی این توالت شیبدار به مدت تقریبا پنج دقیقه، در پاهایش احساس فشار خواهد کرد؛ البته این فشار در حدی نیست که مشکلات سلامتی ایجاد کند.

او گفت: «شیب بیشتر از این مشکل ایجاد خواهد کرد، در حالی که شیب 13 درجه زیاد ناخوشایند نیست و فقط باعث می‌شود که شما زودتر بخواهید از روی توالت بلند شوید.»

بنا بر گزارش‌ها، گریل در حال گفتگو با انجمن‌های محلی و مجتمع‌های رفاهی موجود در بزرگراه‌هاست تا آن‌ها را به استفاده از محصول خود - که قیمت آن بین 150 تا 500 پوند است، تشویق کند.

اندی مک‌گینس، مدیر کارزارها در خیریه «کرونز اند کولیتیس یو‌کی» می‌گوید توالت شیبدار نمونه‌ای از «شرم دستشویی» است و باعث می‌شود که مدفوع کردن و دفع به شدت عیب و عار تلقی شود.

به عقیده مک‌گینس، این باعث می‌شود دستشویی رفتن برای کسانی که مشکلاتی مانند التهاب روده یا کولیت دارند و شاید لازم باشد زمان بیشتری را روی توالت بمانند راحت نباشد. آشکارا پیداست که این تبعیض‌آمیز است.

در ماه جولای، شرکت نوپای Protecting.co.uk - که در حوزه فناوری نرم‌افزارهای بهداشت و ایمنی فعالیت می‌کند، از 3500 نفر در هشت شهر در سرتاسر بریتانیا درباره متوسط زمانی که صرف دستشویی رفتن می‌کنند نظرسنجی کرد.

طبق نتایج این نظرسنجی، زمانی که هر بار برای دستشویی رفتن صرف می‌شود در لندن 28 دقیقه، در لیدز 14 دقیقه و در برمینگام 4 دقیقه است.

اوایل سال جاری، تحقیقی به سفارش «بی اند کیو بث‌رومز» انجام شد و نتایج آن نشان داد که بزرگسالان در بریتانیا 416 روز از عمر خود را در دستشویی به سر می‌برند.

 

© The Independent

بیشتر از زندگی