سینمای مخصوص حیوانات خانگی در تایلند افتتاح شد

تایلند پس از چین بزرگ‌ترین صنعت حیوانات خانگی را دارد

خرید حیوانات خانگی در دوران همه‌گیری کرونا افزایش یافت و برخی از کسب‌وکارها در این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کنند - AFP

گربه‌ای سفید و پشمالو با لباسی زرد در حالی روی صندلی سینمایی در بانکوک نشسته است که در همان حوالی، سگی از نژاد چیهواهوایی با لباسی شبیه سباستین خرچنگ، همراه صاحبش آماده تماشای فیلم «پری دریایی کوچک» (The Little Mermaid) دیزنی است.

سگی از نژاد تریر هم با یک کلاه‌گیس قرمز و دم پری دریایی، یادآور آریل است.

طبق این گزارش، این‌ها تنها نمونه‌هایی از ده‌ها تماشاگر چهارپایی بودند که شنبه، ۱۰ ژوئن، در کیف‌های حمل یا سوار بر کالسکه‌های‌ خود برای افتتاح اولین سینمای مخصوص حیوانات خانگی تایلند در حومه بانکوک، وارد تالار سینما شدند.

به گزارش نشنال‌نیوز، طبق آمار، این کشور در ۲۰۲۱ با داشتن حدود هشت میلیون و ۳۰۰ هزار سگ و سه میلیون و ۷۰۰ هزار گربه، پس از چین دارای بزرگ‌ترین صنعت حیوانات خانگی در آسیا بود.

طبق  این گزارش، خرید حیوانات خانگی در دوران همه‌گیری کرونا افزایش یافت و اینک برخی از کسب‌وکارها می‌کوشند در این صنعت سرمایه‌گذاری کنند.

مانوی ۳۷ ساله، کتی، گربه‌‌ای را که نجات داده، به سینما آورده بود.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «گاهی او را همراهمان به سر کار می‌بریم... امروز حکم آزمایش داشت. برای تماشای «پری دریایی کوچک» آمده‌ایم. او از تماشای ماهی‌ها روی پرده نمایش لذت خواهد برد.»

ناروت جی‌انس‌نانگ، سخنگوی مجموعه سینمایی ماژور سینپلکس، گفت که حیوانات باید پوشک به تن داشته باشند و در کیف حملشان بنشینند. صدا و نور هم طوری تنظیم شده که آن‌ها را ناراحت نکند.

ناروت به خبرگزاری فرانسه گفت که «بانکوک شهری چندان فراخور حیوانات خانگی نیست»، و افزود که فکر برپا کردن این سینما، از سینماهای ویژه کودکان در این کشور سرچشمه گرفته است.

ناروت گفت که برخی از حیوانات خانگی خریداری‌شده در دوران همه‌گیری، اینک که صاحبانشان دیگر دورکاری نمی‌کنند یا در قرنطینه نیستند، دچار اضطراب جدایی شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «در سینماهای مخصوص کودکان، بچه‌ها با جیغ و داد و سر و صدا به اطراف می‌دوند... فکر کنم سینمای حیوانات خانگی هم همانطور خواهد بود. تمام حضار، صاحبان حیوانات خانگی‌اند و (اگر سگ‌ها پارس کنند) درک خواهند کرد.»

بنا به این گزارش، این تنها کسب‌و‌کاری نیست که درهای خود را به روی بازدیدکنندگان همراه حیوانات خانگیشان، باز کرده است.

آیکیا (Ikea)، غول صنعت مبلمان سوئدی، نیز این ماه اعلام کرد که از آمدن سگ‌ها و گربه‌های کوچک به فروشگاه‌های این شرکت در تایلند استقبال می‌کنند؛ به این شرط که در کالسکه نشسته باشند.

بیرون سینما، زوزه‌های جانگداز سگی ۶۲ کیلوگرمی از نژاد مالاموت آلاسکایی به نام تونگچا به گوش می‌رسد. او را با یک واگن سگ ۱.۵ متری مجهز به پنکه آورده‌اند، ولی چون خیلی بزرگ بود، نگذاشتند وارد شود.

در این گزارش آمده است که به‌رغم تدابیر امنیتی محافظت از حیوانات در این سینما، برخی از صاحبان حیوانات خانگی زیاد از این ابتکار راضی نیستند.

یکی از ساکنان قدیمی بانکوک گفت، اگرچه گربه‌اش اغلب در خانه روی کاناپه کنار او در حال تماشای تلویزیون می‌خوابد، او هرگز حیوان خانگی‌اش را به سینما نخواهد برد و فکر می‌کند که این طرح «غیرطبیعی» و «عذاب‌آور» است.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «فکر نمی‌کنم زندانی بودن در جعبه/کیف‌های حمل‌و‌نقل‌ برای حیوان خوشایند باشد.»

«خیلی مسخره است که سگ‌ها اجازه ورود به (اکثر) پارک‌ها(ی بانکوک) ندارند، اما می‌توانند به سینما یا کافه بروند. قدم بعدی چیست؛ بردن سگ یا گربه‌ به اتاق ماساژ؟»

بیشتر از جهان