از ابتدای سال جاری میلادی ۱۰۰ شهروند عرب در اسرائیل به قتل رسیده‌اند

پلیس اسرائیل می‌گوید دو نفر از مظنونین به قتل یک جوان عرب ۲۵ ساله را بازداشت کرده است

سال گذشته میلادی در طول یازده ماه، یک‌صد مورد قتل شهروندان عرب در اسرائیل ثبت شده بود- Twitter/@JComm_NewsFeeds

 

روزنامه جروزالم پست، چاپ اسرائيل، می‌گوید که یک مرد عرب ۲۵ ساله در اوایل صبح روز شنبه، دهم ژوئن، با ضربات چاقو در نزدیکی شهر بئرشبع کشته شده است.

این شهر در نزدیکی صحرای نگب در جنوب اسرائیل واقع شده است. نیروهای پلیس می گویند دو مظنون را در این ارتباط دستگیر کرده اند.

براساس گزارش وب سایت «وای نت» Ynet، این جوان ۲۵ ساله صدمین شهروند عرب است که از ابتدای سال ۲۰۲۳ در اسرائیل به قتل می‌رسد؛ آماری کم‌سابقه که به گفته کارشناسان اسرائیلی نشان از افزایش خشونت و تنش‌های گسترده میان یهودیان و اعراب در جامعه اسرائیلی دارد.

تنها در ماه جاری میلادی، که ده روز از آن گذشته است، پنج مرد و زن جوان از جمله یک نوجوان ۱۵ ساله عرب فلسطینی و یک دختر ۱۸ ساله عرب به قتل رسیده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سال گذشته میلادی در طول یازده ماه ۱۰۰ قتل به ثبت رسیده بود و امسال در کمتر شش ماه این آمار ثبت شده است.

دولت بنیامین نتانیاهو دستور تشکیل کمیته ویژه‌ای برای رسیدگی به این موضوع را صادر کرده است.

وزیر امنیت ملی، ایتامار بن گویر، هم در هفته گذشته جلساتی را برای حل بحران خشونت‌های خیابانی با رئیس پلیس اسرائیل برگزار کرد.

بن گویر پس از این جلسات به خبرنگاران گفت که «راه حل این بحران، افزایش تعداد ماموران پلیس، افزایش حقوق آنها و ایجاد گارد ملی است و دولت در تلاش است این اقدامات را به‌زودی عملی کند.»

بسیاری از ساکنان عرب تبار اسرائیل، دولت نتانیاهو و پلیس را مقصر اصلی این خشونت‌ها می‌دانند. آنها می‌گویند که دولت نتانیاهو تصویری از اعراب در جامعه اسرائیل ارائه داده که می‌تواند آنها را به اولین هدف قتل و غارت تبدیل کند.

بیشتر از جهان