عنایتی قول صعود به المپیک نمی‌دهد

اولین محک بازیکنان منتخب تیم امید در تورنمنت غرب آسیا در عراق خواهد بود

مهم‌ترین دغدغه سرمربی تیم امید تداخل بازی‌های این تیم با مسابقات لیگ برتر است- محمدرضا عباسی/خبرگزاری مهر

رضا عنایتی بعد از اردوی یک هفته‌ای تیم امید فهرست ۲۳ نفره بازیکنانش را برای حضور در تورنمنت غرب آسیا اعلام کرد. تیم امید در هفته گذشته اولین دور تمریناتش را زیر نظر این مربی انجام داد و یک بازی دوستانه هم با تیم ملی داشت که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

مسابقات غرب آسیا اولین ایستگاه تیم امید در مسیر حضور در المپیک پاریس است. تیم زیر ۲۳ ساله‌های ایران شهریور امسال در مرحله اول مقدماتی المپیک باید به ازبکستان برود. سفر به عراق هم جدی‌ترین محک شاگردان عنایتی پیش از سفر به تاشکند محسوب می‌شود. این مسابقات در سه گروه سه تیمی برگزار می‌شود و تیم امید ۲۴ و ۲۶ خرداد در مرحله گروهی به‌ترتیب با سوریه و فلسطین بازی خواهد کرد.
عنایتی درباره وضعیت تمرین تیمش در تهران گفت: «کیفیت اردو خوب بود. بازی با تیم ملی بزرگسالان خیلی به لحاظ روحی-روانی توانست به بازیکنان کمک کند. امیدوارم تورنمنت عراق بتواند ما را به خواست‌هایمان برساند و آماده بازی‌های مقدماتی المپیک شویم.»

مهم‌ترین دغدغه سرمربی تیم امید تداخل بازی‌های این تیم با مسابقات لیگ برتر است. به همین علت، عنایتی گفت که نمی‌تواند قول صعود به المپیک بدهد: «من فقط می‌توانم قول بدهم تمام توانم را به کار می‌برم تا بهترین نتایج را بگیریم. به کمک مسئولان و باشگاه‌ها نیاز داریم و اگر شرایط مثل سال‌های قبل پیش برود، نمی‌توانم قولی بدهم. اگر قرار باشد الان با این بازیکنان کار کنیم و موقع مسابقات آن‌ها را در اختیار نداشته باشیم، به هیچ کسی قولی نمی‌دهم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، نیز گفت که به دنبال راه‌حلی برای این مشکل است: «تقویم مسابقات تیم امید در فیفادی نیست. فیفا زیر ۲۳ سال را طور دیگری نگاه می‌کند و بیشتر زیر ۲۱ سال دارد. برای تیم امید باشگاه‌ها باید همکاری کنند. ما دو بسته پیشنهادی داریم. یکی از آن‌ها که در حال کار روی آن هستیم این است که اگر تیمی در لیگ برتر دو سه بازیکن به تیم امید داد و سهمیه لیگ برتری بود، بتواند از بازیکنان دیگر استفاده کند.»

در میان فهرست تیم امید برای تورنمنت عراق بازیکنانی مثل امین حزباوی و سامان فلاح تجربه حضور در اردوهای تیم ملی را دارند و عنایتی به این دو مدافع وسط امید زیادی بسته است. یاسین سلمانی، هافبک سپاهان و کاپیتان تیم امید، دیگر بازیکن باتجربه در این جمع محسوب می‌شود. بقیه بازیکنان این فهرست هم بیشتر تجربه بازی در لیگ برتر را دارند، ولی باید دید کادر فنی می‌تواند در زمان کوتاه، تا شروع مرحله مقدماتی المپیک، از آن‌ها ترکیبی منسجم و متوازن بسازد یا نه.
اسامی ۲۳ بازیکن نهایی تیم امید برای حضور در تورنمنت عراق به این شرح است: محمدرضا خالدآبادی (هوادار)، محمد امین حزباوی (السد قطر)، سامان فلاح (پیکان)، حسین گودرزی (نفت مسجد سلیمان)، امیر جعفری (گل‌گهر)، محمدحسین زواری (استقلال)، آریا یوسفی (سپاهان)، سامان تورانیان (مس کرمان)، مهدی هاشم‌نژاد (تراکتور)، محمد قربانی (سپاهان)، محمدرضا بردبار (ملوان)، محمد حسین اسلامی (ذوب آهن)، بهزاد سلامی (تراکتور)، یاسین سلمانی (سپاهان)، علیرضا باویه (فولاد)، امیرعلی صادقی (استقلال)، احمد شریعت‌زاده (صنعت نفت)، مجتبی فخریان (آلومینیوم)، آریا برزگر (نفت مسجد سلیمان)، سینا بختیاری (نفت مسجد سلیمان)، محمدمهدی احمدی (پرسپولیس)، سعید ایرانخواه (فجرسپاسی)، و محمدجواد کیا (آلومینیوم).

بیشتر از فوتبال