جبهه مقاومت ملی خواستار افزایش تحریم‌ها علیه طالبان شد

رئیس کمیته روابط خارجی جبهه مقاومت می‌گوید رژیم طالبان از تروریسم حمایت می‌کند

علی میثم نظری در نشست کمیته دائمی امور خارجه و توسعه بین‌المللی پارلمان کانادا سخنرانی کرد-NRFafg/Twitter@

علی میثم نظری، رئیس کمیته روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان، در گفت‌و‌گو با اعضای پارلمان کانادا، خواستار افزایش و تقویت تحریم‌ها علیه طالبان شد و در مورد «جنایات جنگی گروه تروریستی طالبان، نقض آشکار حقوق بشر و حمایت آن‌ها از تروریسم» توضیح داد.

در بیانیه جبهه مقاومت ملی آمده است که رئیس کمیته روابط خارجی این جبهه، روز پنجشنبه ۱۸ خرداد، به دعوت کمیته دائمی امور خارجه و توسعه بین‌المللی پارلمان کانادا در نشستی آنلاین حضور یافت و ضمن ارائه توضیح درباره اوضاع بحرانی افغانستان، به پرسش‌های اعضای پارلمان کانادا نیز پاسخ داد.

در این بیانیه آمده است که جبهه مقاومت ملی در یک روند سیاسی در وین به‌منظور دستیابی به وحدت و اجماع در میان مخالفان طالبان برای تشکیل یک جایگزین دموکراتیک مشارکت دارد. نشست وین درباره افغانستان تاکنون دو بار با میزبانی انجمن برونو کرایسکی، یک اتاق فکر اتریشی، برگزار شده است. دور نخست این نشست در سپتامبر ۲۰۲۲ و دور دوم آن در آوریل سال جاری در شهر وین برگزار شد. احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی، در هر دو نشست حضور داشت و شرکت‌کنندگان بر صدور قطعنامه‌ و اتحاد علیه طالبان تاکید کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس کمیته روابط خارجی جبهه مقاومت ملی در جریان صحبت در نشستی با اعضای پارلمان کانادا، از تلاش‌های دولت کانادا برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان سپاسگزاری کرد و همچنین از «موضع قاطعانه آن علیه طالبان در دو سال اخیر تشکر کرد.»

در بیانیه جبهه مقاومت ملی آمده است: «علی میثم نظری در این نشست حمایت خود را از رژیم تعزیرات و تحریم‌های کانادا بیان کرد و خواستار تقویت آن شد.»

در این بیانیه به نقل از معاون کمیته دائمی امور خارجه پارلمان کانادا آمده است که مسائل مطرح شده در نشست این کمیته، بررسی می‌شوند و در صورت لزوم، اقداماتی برای تنبیه طالبان انجام خواهد شد.

طالبان با سلطه بر افغانستان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱، دولتی را به نام «امارت اسلامی افغانستان» تشکیل دادند که همه ارکان اساسی آن در اختیار اعضای این گروه که عمدتا از قوم پشتون‌اند، قرار گرفته است. در نزدیک به دو سال گذشته، بسیاری از رهبران و وزیران امور خارجه دولت‌ها از طالبان خواسته‌اند که به تشکیل دولت فراگیر با حضور همه اقوام و گروه‌های سیاسی اقدام کنند تا ثبات سیاسی در این کشور شکل بگیرد، اما طالبان مدعی‌اند که رژیم شکل گرفته در کابل، فراگیر است و افرادی از همه اقوام در آن حضور دارند.

بیشتر از جهان