دونالد ترامپ برای حفظ مقامش به سنا امید بسته است

سنا برای برکنار کردن ترامپ به دو سوم رای موافق سناتورها نیازمند است

صفحه اول روزنامه‌ها و استیضاح ترامپ در تاریخ 19 دسامبر 2019 در موزه خبر واشنگتن دی‌سی - Olivier Douliery / AFP

دونالد ترامپ در مقابل موقعیت جدیدش به عنوان رئیس جمهوری‌ای که مورد استیضاح قرار گرفته است، در یک رشته توییت که در آن واژه «شب» را اشتباه هجی کرده است، در مورد محدوده قدرت سنای آمریکا دروغ گفته است و ادعا کرده است که تمام این ماجرا برای ارعاب است.   

ساعتی پس از آن که نتیجه آرای کنگره (در مورد استیضاح رئیس جمهوری) به اطلاع آقای ترامپ رسید (او از این امر در جریان کارزار انتخاباتی‌اش و از طریق پیامک دستیارانش روی صفحه الکترونیکی مقابلش مطلع شد) پرزیدنت ترامپ به توییتر، سکوی مورد علاقه‌اش در شبکه‌های اجتماعی رو آورد. 

او روز پنجشنبه صبح به وقت محلی با اشتباه در هجی کلمه «شب»، در توییتی نوشت:«دیشب بدون حتی یک رای از طرف جمهوریخواهان، با ادامه بزرگترین ارعاب در تاریخ آمریکا، توسط دموکرات‌های بی‌کفایت استیضاح شدم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«حالا این حزب بی‌کفایت می‌خواهد ارجاع لوایح جدیدالتصویب به سنا را به تعویق بیندازد، اما این سناست که تصمیم می‌گیرد.» او توییت دیگری در همین مورد، اما با هجی صحیح واژه «شب» فرستاد.   

ظاهرا آقای ترامپ به طرح نانسی پلوسی (رئیس مجلس نمایندگان) اشاره می‌کند که به گفته او، می‌خواهد با توسل به لوایح تازه تصویب شده در مورد استیضاح آقای ترامپ، ارجاع این لوایح را به سنا به تاخیر بیندازد تا سنا را که توسط جمهوریخواهان کنترل می‌شود، متقاعد کند که با دادرسی استیضاح  آقای ترامپ موافقت کنند. اما این که خانم پلوسی این لوایح را بلافاصله یا با تاخیر به سنا ارجاع کند، تفاوت چندانی ندارد، زیرا سنا تا بعد از آغاز سال جدید تشکیل جلسه نخواهد داد. 

«دیشب بدون حتی یک رای از طرف جمهوری‌خواهان، با ادامه بزرگترین ارعاب در تاریخ آمریکا توسط دموکرات‌های بی کفایت استیضاح شدم. حالا این حزب بی‌کفایت می‌خواهد ارجاع لوایح جدیدالتصویب به سنا را به تعویق بیندازد، اما این سناست که تصمیم می‌گیرد.»

او همچنین در توییت دیگری،  در مورد درک خود از قوانین مربوط به دادگاه استیضاح در سنا پس از دریافت لوایح مربوطه از طرف کنگره، نوشت:«سنا برای زمان و مکان دادرسی تصمیم می‌گیرد. اگر دموکرات‌های بی‌کفایت با عقل کاملشان تصمیم بگیرند و حاضر نشوند، به خودی خود بازنده خواهند بود.» 

روشن نیست مقصود آقای ترامپ از عبارت «حاضر نشوند» چیست، زیرا هیچ یک از سناتورهای دموکرات تهدید نکرده است که در دادگاه استیضاح حاضر نخواهد شد.

سنا برای برکنار کردن آقای ترامپ به دو سوم رای موافق سناتورها نیازمند است که امری بسیار بعید به نظر می‌رسد.

در ادامه، پرزیدنت ترامپ با کلمات درشت توییت کرد:«ارعاب ریاست جمهوری!» 

این توئیت ها با چند «ری‌توییت» دیگر همراه شد؛ از جمله توییتی با این محتوا که ۱۷ درصد کسانی که در کارزار انتخاباتی او در ایالت میشیگان گرد آمده بودند، دموکرات بوده‌اند، و این ادعای بی‌اساس که آقای ترامپ اصولا مورد استیضاح قرار نگرفته است.  در توییت دیگری آمده است که آقای ترامپ به خاطر «جرایم جو بایدن» تحت پیگیری قرار گرفته است، و توییت دیگری با اشاره به جمله  معروفی در دادرسی «اوُ جِی سیمسون» (فوتبالیست معروف آمریکایی که با اتهام قتل همسرش محاکمه شد)، می‌گوید، این بار: «اگر این استیضاح بی‌مورد است، سنا باید تبرئه کند.»