پوسته‌کوگلو مامور بازسازی تاتنهام شد

سرمربی فصل قبل سلتیک اولین استرالیایی است که در لیگ برتر انگلستان مربیگری می‌کند

این مربی ۵۷ ساله در دو فصل گذشته موفق شد سلتیک را به قهرمانی لیگ برتر اسکاتلند برساند- Twitter / Fitzy__07

تاتنهام بعد از جست‌وجوی طولانی برای انتخاب سرمربی جدید با انج پوسته‌کوگلو قراردادی چهار ساله منعقد کرد. این مربی ۵۷ ساله در دو فصل گذشته موفق شد سلتیک را به قهرمانی لیگ برتر اسکاتلند برساند.

او بعد از صعود تاتنهام به فینال لیگ قهرمانان در فصل ۱۹ــ‌۲۰۱۸ با هدایت پوچتینو، چهارمین سرمربی دائمی این تیم است. در این مدت ژوزه مورینیو، نونو اسپیریتو سانتو و آنتونیو کونته روی نیمکت تاتنهام نشستند ولی اوضاع این تیم با این مریبان مشهور هم خوب پیش نرفت.

تاتنهام فصل گذشته را با کونته شروع کرد و بعد از جدایی مربی ایتالیایی، هدایت موقت این تیم به ترتیب به کریستیان استلینی و رایان میسون سپرده شد؛ با این حال هیچ‌کدام نتوانستند مانع نتایج ضعیف تاتنهام شوند و این تیم در نهایت روی پله هشتم ایستاد و فرصت حضور در مسابقات اروپایی را از دست داد. مدیران باشگاه حالا امیدوارند که پوسته‌کوگلو بتواند تاتنهام را بازسازی کند و آن را دوباره به جمع مدعیان بازگرداند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دنیل لوی، رئیس باشگاه، بعد از انتخاب این مربی گفت: «پوسته‌کوگلو ذهنیت مثبت و سبک فوتبال تهاجمی و سریع را به تیم اضافه می‌کند. او سابقه خیلی خوبی در ارتقای سطح بازیکنان دارد و اهمیت ارتباط آکادمی و تیم اصلی را می‌داند؛ نکته‌ای که اهمیت زیادی برای باشگاه دارد.»

او اولین مربی استرالیایی است که در لیگ برتر انگلستان مربیگری خواهد کرد. او فصل گذشته سلتیک را در سه‌گانه داخلی اسکاتلند با موفقیت هدایت کرد و در دو فصل حضورش در لیگ برتر اسکاتلند، پنج جام از شش جام ممکن را با این تیم فتح کرد.

جست‌وجوی تاتنهام برای انتخاب سرمربی جدید ۱۰ هفته ادامه داشت و بعد از مطرح شدن نام‌ مربیانی مثل جولیان ناگلزمان، لوییز انریکه، آرنه اسلوت، گراهام پاتر، خولن لوپتگی، برندن راجرز و مائوریسیو پوچتینو، در نهایت پوسته‌کوگلو انتخاب شد.

شرایط فعلی تاتنهام با سلتیک دو سال قبل شباهت زیادی دارد؛ زمانی که فصل را با ۲۵ امتیاز اختلاف نسبت به گلاسکو رنجرز به پایان برد، ولی این مربی موفق شد آن تیم را متحول کند. پوسته‌کوگلو که بازیکن تیم ملی استرالیا بود، این تیم را در سال ۲۰۱۵ به قهرمانی جام ملت‌های آسیا رساند. این مربی ۵۷ ساله در سال ۲۰۱۹ هم با یوکوهاما مارینوس به قهرمانی لیگ ژاپن رسید تا مسیر انتقالش به فوتبال اروپا هموار شود.

لوی بعد از انتخاب سرمربی، به دنبال گزینش یک مدیر ورزشی جدید است. فابیو پاراتیچی، مدیر ورزشی قبلی تاتنهام بعد از حکم محرومیت ۳۰ ماهه‌ که مربوط به دوران حضورش در یوونتوس بود، از سمتش استعفا کرد.

به گزارش گاردین، پوسته‌کوگلو کارش را از اول ژوییه شروع می‌کند و از باشگاه خواسته است تکلیف هری کین، مهاجم ملی‌پوش تاتنهام، را هرچه زودتر مشخص کند. کین پیشنهادهای مختلفی از تیم‌های مطرح اروپایی مثل منچستریونایتد و رئال مادرید دارد. با توجه به جدایی احتمالی هوگو لوریس، دروازه‌بان فرانسوی، این مربی باید هرچه زودتر یک کاپیتان جدید برای تیمش انتخاب کند و اگر کین هم از این تیم برود، باید به دنبال گزینه جدیدی بگردد.

بیشتر از فوتبال